GDAŃSK: pierwszy w Europie Radisson Hotel

W marcu na gdańskiej Wyspie Spichrzów otwarty został Radisson Hotel & Suites ze 140 pokojami w pierwszym etapie, a docelowo z 350. To pierwszy w Europie hotel tej marki, która dotychczas rozwijała się głównie w USA. Jest ona nieco niżej pozycjonowana – w segmencie upscale, od Radisson Blu z segmentu upper upscale. Gdańskim obiektem zarządza Radisson Hospitality. To 12. obiekt sieci Radisson Hotel Group w Polsce.



Gdański Radisson Hotel & Suites otwarty został w kompleksie Deo Plaza o powierzchni ok. 40 tys. m kw., który początkowo składać miał się ze 142-pokojowego Deo Hotelu oraz Deo Aparthotelu i Deo Apartamentów, sprzedawanych w systemie condo. Ostatecznie całość działa pod marką Radisson z 350 jednostkami. W marcu otwarto pierwszą część hotelową, a w najbliższych miesiącach ruszyć ma druga, która mieści się w nazwie „suites”. Zespół dwóch połączonych nowych budynków nawiązuje w swym charakterze do „spichlerzowych” tradycji architektonicznych Gdańska, a wzbogacony został o nowoczesne wykończenia. Elewacje wykonane są z kamienia, ceramiki, dużej ilości przeszkleń oraz stali (również korodowanej), cegły i betonu.

Wnętrza, w których wykorzystano m.in. bursztyn bałtycki, inspirowane są stylem skandynawskim. Inwestorem kompleksu jest Zbigniew Nowak, właściciel Zakładów Mięsnych Nowak, za projekt budynku odpowiadało biuro KD Kozikowski Design, a wnętrza zaprojektowała pracownia LOFT Magdalena Adamus. Hotel dysponuje dużą częścią bankietowo-konferencyjną o powierzchni 1 tys. m kw. z salą balową, 13 salami konferencyjnymi oraz 280-metrowym foyer, które również może być zaaranżowane na potrzeby wydarzeń. – To jeden z największych hoteli konferencyjnych położonych w samym centrum Starego Miasta Gdańska. Nasi goście będą mieli niepowtarzalną okazję skorzystania z najlepszej jakości usług zapewnianych przez międzynarodową markę Radisson, jednocześnie czerpiąc przyjemność oraz inspiracje z bogatej historii i kultury tego wyjątkowego miasta – mówi Zbigniew Nowak.

Latem otwarta ma być strefa SPA & wellness z basenem, ośmioma gabinetami i kliniką medycyny estetycznej. – Jestem przekonana, że ten wyjątkowy hotel, oferujący usługi światowej klasy i wspaniałą przestrzeń konferencyjnobankietową, stanie się międzynarodowym magnesem dla biznesu i turystyki. Ze względu na ogromny potencjał miasta jesteśmy pewni, że hotel przyciągnie gości z całego świata – mówi Marzena Kijak, dyrektor generalna Radisson Hotel & Suites, Gdańsk. Radisson Hotel (tzw. czarny Radisson, w odróżnieniu od Blu i Red) to marka, pod którą działa ok. 200 hoteli, głównie w USA, a także w Ameryce Płd. i Azji. Pod marką Radisson Blu działa ok. 400 hoteli, głównie w Europie, w tym osiem w Polsce, a jeden w Gdańsku kilkaset metrów od nowego Radissona. •


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *