SIEĆ ROKU 2018 – Arche Hotele

Oto zwycięzca kolejnej kategorii w rankingu 7 NAJ "Hotelarza" - Sieć Roku. Może na pozór to zaskakujący wybór, ale tak naprawdę jedyny logiczny, jeśli uważnie obserwowało się branżę hotelarską w tym roku. Arche Hotele z ponad 900 nowymi pokojami i apartamentami zostawiły daleko w tyle sieci Hilton, Louvre Hotels Group i AccorHotels, również wyróżnione w tegorocznym rankingu.

SIEĆ ROKU

ARCHE HOTELE

Jak by nie patrzeć, spośród wszystkich sieci działających w Polsce właśnie Grupa Arche otworzyła najwięcej hoteli i pokoi w tym roku. Arche Hotele Krakowska i Poloneza w Warszawie, Arche Hotel Lublin, Koszary Ache Hotel Góra Kalwaria i Arche Residence w Łodzi – to ponad 900 pokoi i apartamentów wprowadzonych na rynek.  Druga pod tym względem sieć Hilton uruchomiła 460 pokoi w trzech nowych hotelach, a AccorHotels – 400.  Łącznie sieć Arche dysponuje już blisko 2 tys. pokoi w 12 obiektach, co awansowało ją do pierwszej dziesiątki największych graczy na polskim rynku. I nie spoczywa na laurach. Powstają kolejne Arche Hotele w Warszawie, Białymstoku, Pile i Łodzi, a także hotele w historycznych obiektach we Wrocławiu, Gdańsku i Żninie. W przyszłym roku powinny otworzyć się co najmniej dwa, trzy z tych projektów. Wygląda na to, że wcześniejsze zapowiedzi właściciela Grupy Arche, Władysława Grochowskiego, niby pół żartem, że chce stworzyć największą polską sieć hotelarską stają się coraz bardziej realistyczne, chociaż jeszcze trzy lata temu prawie nikt w branży nie kojarzył nazwy Arche.  

Wyróżnienia

Hilton W 2018 r. sieć Hiltona powiększyła się o trzy Hamptony by Hilton w Warszawie, Gdańsku i Oświęcimiu z blisko 460 pokojami, przekraczając tym samym poziom 3 tys. pokoi – dotąd nieosiągalny dla graczy na polskim rynku, poza AccorHotels. Jednak wyróżnienie Hiltonowi należy się nie tylko za to, ale też za nieustający dynamiczny rozwój. Podpisano umowę na trzeci hotel w Polsce pod marką Hilton – w Świnoujściu ze 167 pokojami, na kolejne Hiltony Garden Inn – w Radomiu (115 pokoi), Toruniu (120) i Pobierowie (150), Hamptony we Wrocławiu (ok. 120) i Swarzędzu (103). A do tego wprowadzono do Polski nową luksusową soft markę Curio Collection by Hilton, pod którą otwarty ma zostać w 2020 r. hotel ze 113 pokojami w zabytkowej kamienicy w pobliżu Rynku w Krakowie. Czyli tylko w tym roku sieć powiększyła się o blisko 900 pokoi w nowych projektach.   Louvre Hotels Group Chociaż sieć Louvre Hotels Group jest jedną z największych w Polsce, to tę pozycję w dużej mierze wyrobiła sobie w dawnych latach, otwierając kilkanaście hoteli Campanile i Premiere Classe. Potem sieć LHG powiększała się głównie o pojedyncze Golden Tulipy. Tymczasem rok 2018 był dla niej bardzo udany pod względem rozwoju. Podpisano umowy na zarządzanie pierwszym poza Chinami hotelem pod marką Metropolo, który wkrótce ma zostać otwarty w Krakowie (220 pokoi) oraz dwumarkowym kompleksem Kyriad (również debiutująca marka w Polsce) – Premiere Classe w Katowicach, łącznie z 204 pokojami, a także umowę franczyzową na Golden Tulip w Bystrej k. Bielska-Białej z 77 pokojami i 11 domkami. Czyli w rok udało się podpisać umowy na ok. 500 pokoi. To wynik zasługujący na wyróżnienie, w przypadku sieci, która miała dotychczas – a pojawiła się w Polsce pod koniec lat 90. - ok. 2,1 tys. pokoi, czyli powiększyła się w tym roku dzięki podpisanym umowom o blisko ¼.   AccorHotels/Orbis Wprawdzie w tym roku pod markami AccorHotels w Polsce otwarto tylko dwa ibisy Styles z 400 pokojami (za to oba w Warszawie), ale sieć podpisała umowy na 1,2 tys. kolejnych pokoi, a szczególnie aktywna była pod koniec roku. Podpisano umowy na zarządzanie 322-pokojowym kompleksem Mercure – ibis w Warszawie oraz 268-pokojowym hotelem Mercure w Katowicach, a wcześniej także umowy franczyzowe na nowe ibisy Styles w krakowskiej Nowej Hucie, Nowym Targu i Radomiu z blisko 330 pokojami. Rozwija się marka MGallery by Sofitel, na którą podpisano już trzecią po Wrocławiu i Juracie umowę, a hotel w Krakowie z 64 pokojami ruszyć ma jako pierwszy na początku 2019 r. Wprowadzono też do Polski markę aparthotelową Adagio, podpisując umowę na zarządzanie 190-pokojowym obiektem, który otwarty ma zostać w Krakowie w 2021 r. 1,2 tys. pokoi w nowych projektach to wynik godny lidera rynku, jakim jest Orbis. A dodać do tego należy otwarcie Rafflles Europejski ze 106 pokojami, ale to już na konto samego AccorHotels bez łamane na Orbis.   SIECI ROKU 2017: IHG 2016: AccorHotels/Orbis 2015: Marriott International 2014: Hilton Worldwide 2013: Accor/Orbis 2012: Best Western 2011: Best Western 2010: Hilton Worldwide 2009: Starwood  


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *