Autor: Anita Bajdalska
Liczba osób z nadwagą i otyłością stale rośnie, dlatego rośnie też popyt na kuracje odchudzające. W związku z tym wiele hoteli decyduje się wprowadzić do oferty pakiety pobytowe wspomagające redukcję wagi. Jednak nie każdy pakiet cieszy się uznaniem gości, a przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele.
Hotele, zwłaszcza te, które dysponują siłowniami, czyli infrastrukturą do ćwiczeń, powinny odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie i przygotować kilka propozycji pakietów odchudzających. Jakie usługi należy uwzględnić w dobrze zaprojektowanym pakiecie i na co zwrócić uwagę, aby goście zechcieli go kupić? Najistotniejszym elementem jest skonfigurowanie wszystkich usług, jakie oferowane są w hotelu, z tematem przewodnim pakietu, czyli z wyszczuplaniem.
Psychika gościa na diecie
Jedną z najważniejszych rzeczy w takim pakiecie jest zapewnienie odpowiedniej liczby posiłków, które będą zdrowe, smaczne i niskokaloryczne. Idealnym rozwiązaniem byłoby, aby robił to dietetyk który po indywidualnym wywiadzie dobierze dietę bezpieczną dla zdrowia, pozwalającą zrzucić zbędne kilogramy, a jednocześnie atrakcyjną w smaku. Nie każdy hotel współpracuje z dietetykiem, dlatego wiele z nich decyduje się na implementowanie diet popularyzowanych przez znane postacie w dziedzinie odchudzania i na podstawie ich przepisów buduje diety redukujące wagę. Zaprojektowanie diety to jedno, ale nie mniej istotną kwestią jest jej przygotowanie. Obiekty hotelowe, zwłaszcza te duże, które mają wielu gości, nie zawsze radzą sobie z przygotowaniem posiłków dla osób, które z takich pakietów korzystają. Zdarza się więc, że goście schodzą do restauracji, a tam czeka na nich zwykły bufet z kotletami schabowymi i tłustymi dodatkami. Nie zawsze pamięta się, zwłaszcza przy obsłudze dużych grup konferencyjnych, o garstce wygłodniałych gości na pakietach odchudzających. Warto również bliżej przyjrzeć się temu segmentowi gości, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby. Najczęściej są to osoby, które nie stronią od fast foodu, jedzą w pośpiechu, nie ćwiczą, a niekiedy frustrację życiową rekompensują sobie zjadając dużo potraw, które są smaczne, ale robią wiele szkody zdrowiu. Kilka lat takiej „diety” i mają one kilkanaście kilogramów więcej, złe wyniki badań, zaczynają zauważać, że są nieatrakcyjne, izolować się od ludzi, wstydząc się swojej figury. Czują się gorsze i tracą poczucie własnej wartości, co może być przyczyną problemów psychicznych. Zrozumienie pr [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz