Autor: Lech Szelemet
Na co zwracać uwagę podczas wyboru środków czystości do podłóg i wykładzin hotelowych? Generalnie hotel może być wyposażony w kilka rodzajów podłóg: gres polerowany, marmur, granit, płytkę lastrykową, wykładzinę dywanową, linoleum, tarket. Dlatego, żeby osiągnąć zadowalający efekt czystej podłogi, trzeba spełnić kilka wymogów: profesjonalny, przeszkolony personel, właściwy dobór urządzenia/narzędzia oraz profesjonalny środek chemiczny
Zacznijmy od podłóg twardych: gres, marmur, granit, płytka lastrykowa. Podłogi te powinny być zabezpieczone już fabrycznie specjalnym impregnatem, który sprawia, że codzienna pielęgnacja jest dużo łatwiejsza i mniej pracochłonna.
Podłogi twarde : zalety impregnacj i i froterowania
Zaletą impregnacji jest to, że są zamykane pory, w ten sposób brud nie wnika głęboko w strukturę płytki. Wtedy zamiast gruntownego doczyszczania za pomocą urządzenia szorującego i agresywnego pada, można zastosować zwykłą metodę codziennej pielęgnacji, wykorzystując mycie mopem z mikrofazy (nie pozostawia smug) lub automatem szorująco-zbierającym wyposażonym w biały lub czerwony pad oraz środek neutralny. Dla lepszego efektu posadzkę można przefroterować urządzeniem wysokoobrotowym (minimum 1500 obr./min.) wyposażonym w biały pad z domieszką naturalnego włosa, w ten sposób uzyska się efekt połysku. Ostatnio dość często stosowaną metod [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz