Najważniejsze spotkanie branży hotelarskiej

Autor: Anna Jabłońska, Wiktor Kołakowski

Blisko 500 praktyków branży hotelowej uczestniczyło w tegorocznej konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbyła się 26-27 listopada w hotelu Sofitel Victoria Warszawa. To największe wydarzenie branżowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i największa platforma networkingowa integrująca inwestorów, hotelarzy i dostawców. Organizatorem konferencji jest wydawca magazynu „Hotelarz”, a patronem merytorycznym tegorocznej edycji była agencja Cushman & Wakefield.

Hotel Trends Poland & CEE to forum wymiany wiedzy, doświadczeń i najlepszych praktyk w branży hotelarskiej. Uczestnikami wydarzenia są właściciele, inwestorzy, szefowie spółek hotelarskich, managerowie hoteli, dyrektorzy globalnych i polskich sieci hotelarskich, deweloperzy, przedstawiciele funduszy inwestycyjnych, banków, władz samorządowych oraz najlepsi dostawcy produktów i usług dla hotelarstwa. Spotkanie to służy też robieniu interesów. W trakcie tegorocznej edycji Grupa Hotelowa Orbis podpisała umowę z UBM Development na zarządzanie nowym hotelem Mercure w Katowicach, a z Dwell Well Development na zarządzanie kompleksem hotelowym Mercure i ibis Warszawa w Warszawie. – Obecność na konferencji Hotel Trends Poland & CEE to niemal obowiązek dla każdej osoby związanej z branżą hotelową.

To tu spotykają się profesjonaliści na co dzień aktywnie zaangażowani w rozwój rynku hotelowego nie tylko w Polsce, ale i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – podkreśla Maria Zielińska, starszy doradca ds. rynku hotelarskiego w Cushman & Wakefield Polska. Konferencję Hotel Trends 2018 zainaugurowało wystąpienie Witolda Bańki, ministra sportu i turystyki. W prezentacjach eksperckich Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP, omówił obecną sytuację i stan polskiego hotelarstwa oraz wyzwania, jakie je czekają, a Thomas Emanuel, dyrektor ds. rozwoju biznesu w STR, przedstawił najświeższe dane rynkowe dotyczące obłożenia hoteli, średniej ceny i RevPAR w poszczególnych miastach oraz trendów, jakich należy się spodziewać. Pierwszy panel dyskusyjny liderów rynku, prowadzony przez Davida Natha z Cushman & Wakefield, poświęcony był perspektywom i wyzwaniom branży hotelowej w regionie CEE. Paneliści rozmawiali m.in. o możliwościach, jakie stwarzają branży hotelarskiej najnowsze technologie, co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji, jak wykorzystać potencjał hotelu, aby dawał gościom coś więcej niż tylko miejsca do spania.

Dużo czasu poświęcono także rynkowi pracownika oraz dobrym praktykom związanym z zatrudnianiem nowych pracowników i wprowadzaniem ich do zespołu, aby odbywało się to z korzyścią dla hotelu. Kolejny panel, moderowany przez Marię Zielińską z Cushman & Wakefield, dotyczył dzierżawy, która staje się coraz popularniejszym modelem współpracy między inwestorami a wyspecjalizowanymi w tym podmiotami. Szefowie sieci hotelarskich, operatorów i deweloperów dyskutowali o tym, jakie wyzwania i problemy mogą pojawić się w trakcie współpracy związanej z najmem, jak zaplanować podział obowiązków między inwestorem, operatorem a siecią udzielającą franczyzy na markę i do kogo jakie działania należą. – Mówimy o długofalowej relacji na 20-25 lat, a czasami dłuższej, czyli podejmujemy decyzje ważne już dla kolejnego pokolenia.

Ważne, żeby na początku określić, jaką koncepcję sobie wyobrażamy, jak widzimy rozwój marki, jak dbamy o pracowników, jaka jest struktura finansów – podkreślał Martin Ykema, dyrektor ds. operacyjnych Vienna House. Panel dyrektorów generalnych najlepszych hoteli, prowadzony przez Rafała Szubstarskiego z „Hotelarza”, poświęcony był największemu obecnie problemowi rynku hotelarskiego, czyli pracownikom, gdy na generalny spadek, a wręcz likwidację bezrobocia nałoż

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *