Tomasz Schweda, dyrektor operacyjny flagowego hotelu Mercure w Polsce – Mercure Kraków Old Town, głosami Kapituły Konkursu na Hotelarzy Roku, został Hotelarzem do 35. Roku Życia. Hotelarstwo jest dla niego czymś więcej niż tylko pracą zawodową, jest życiową pasją i sposobem życia.
Już od początku swojej edukacji zawodowej stawiał na rozwój zarówno w zakresie teorii jak i praktyki. Podczas nauki w Technikum Hotelarstwa w Bielsku Białej samodzielnie organizował sobie praktyki w najlepszych hotelach (m.in. Sheraton w Warszawie czy Marriott w Grantham w Wlk. Brytanii), brał udział w konferencjach branżowych, uczestniczył w dodatkowych szkoleniach – wszystko po to, aby móc jak najwcześniej zmierzyć się w praktyce z wymaganiami świata hotelarskiego. Technikum ukończył z tytułem „Najlepszego Absolwenta Szkoły Roku 2008”, zdobył też 1. miejsce w konkursie „Technik Absolwent Roku 2008” organizowanym przez Śląskie Kuratorium Oświaty w regionie Podbeskidzia.
Zaraz po ukończeniu szkoły hotelarskiej, w wieku 19 lat podjął pracę na stanowisku recepcjonisty w hotelu Orbis Magura w Bielsku, w wieku 22 lat kierował już kilkuosobową zmianą recepcji w andel’sie Kraków, jako 23 latek zarządzał już całym zespołem recepcji, później pionem hotelowym, a następnie działem sprzedaży w Orbis Magura, by w wieku 26 lat zostać dyrektorem sprzedaży i marketingu dwóch obiektów Mamaison Hotels & Residences w Warszawie, w tym 5-gwiazdkowego hotelu butikowego Mamaison Le Regina Warsaw. W wieku 28 lat, jako jedna z czterech osób w Polsce, zakwalifikował się do 8-miesięcznego programu Fast Track sieci Accorhotels, który przygotowuje do zarządzania obiektem hotelowym segmentu mid-scale (marki Novotel i Mercure). 1,5 roku temu, w wieku 29 lat, został dyrektorem operacyjnym Mercure Kraków Stare Miasto. Jest odpowiedzialny za prowadzenie flagowego obiektu marki Mercure Grupy Hotelowej Orbis, zarządzając pracą blisko 100-osobowego zespołu. Przez dwa lata od otwarcia hotelu, Mercure Kraków Stare Miasto stał się jednym z liderów na krakowskiej mapie hotelarskiej, będąc najwyżej ocenianym obiektem na portalu TripAdvisor spośród wszystkich hoteli sieciowych w Krakowie. Hotel osiąga ponadprzeciętne wyniki zarówno finansowe jak i jakościowe.
– Cieszę się, że wspólnie z moim zespołem oraz gośćmi mogę współtworzyć wyjątkowe miejsce na mapie Krakowa, tak mocno inspirowane przeszłością, a jednocześnie wykorzystujące innowacyjne rozwiązania technologiczne. Przenikanie się tych dwóch światów jest unikatowe a zarazem niezwykle angażujące. Wielką radość sprawia mi, że takie są też doświadczenia naszych gości. – mówi Tomasz Schweda. – Sukces hotelu to przede wszystkim tworzący go ludzie. Udało nam się zbudować młody zespół, pełen pasji i oddania dla hotelarstwa, przepełniony optymizmem i ambicją, dla którego uśmiech na twarzy gościa i jego satysfakcja są najważniejsze.
Ukończył kilkadziesiąt szkoleń z zakresu kompetencji managerskich, sprzedaży, marketingu, coachingu, e-commerce i revenue management. Jest też absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej w Bielsku-Białej (umiejętność gry na skrzypcach i fortepianie) ora Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Dodaj komentarz