Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka,
doktor nauk ekonomicznych,
jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA,
przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA.
Wykłada rachunkowość zarządczą
w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Tematem przewodnim poprzedniego odcinku cyklu dotyczącego rachunkowości w hotelarstwie była analiza wrażliwości – niezwykle pomoc-na przy określaniu czynników wywierających największy wpływ na wyniki hotelu czy też jednej, wy-branej działalności. Posługując się techniką obliczania mnożników można określić profil wrażliwości hotelu, co ułatwia i znacznie przyspiesza proces decyzyjny. W tym artykule kontynuuję przykład z poprzedniego miesiąca. Wskażę także, kiedy jeszcze może się przydać analiza wrażliwości.
Analiza wrażliwości – przykład
W poprzednim artykule (w sierpniowym numerze miesięcznika „Hotelarz”) określiliśmy wpływ kilku czynników na wyniki gastronomii w hotelu ABC. Dla przypomnienia, obliczone mnożniki były następujące:
- zmiana liczby gości – 2,27,
- zmiana cen – 3,35,
- zmiana kosztów stałych osobowych – 1,13,
- zmiana kosztów zmiennych osob [...]
Autorka,
doktor nauk ekonomicznych,
jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA,
przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA.
Wykłada rachunkowość zarządczą
w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Tematem przewodnim poprzedniego odcinku cyklu dotyczącego rachunkowości w hotelarstwie była analiza wrażliwości – niezwykle pomoc-na przy określaniu czynników wywierających największy wpływ na wyniki hotelu czy też jednej, wy-branej działalności. Posługując się techniką obliczania mnożników można określić profil wrażliwości hotelu, co ułatwia i znacznie przyspiesza proces decyzyjny. W tym artykule kontynuuję przykład z poprzedniego miesiąca. Wskażę także, kiedy jeszcze może się przydać analiza wrażliwości.
W poprzednim artykule (w sierpniowym numerze miesięcznika „Hotelarz”) określiliśmy wpływ kilku czynników na wyniki gastronomii w hotelu ABC. Dla przypomnienia, obliczone mnożniki były następujące:
- zmiana liczby gości – 2,27,
- zmiana cen – 3,35,
- zmiana kosztów stałych osobowych – 1,13,
- zmiana kosztów zmiennych osob [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz