Autor: Sławomir Łukaszczyk, Ideal Standard Polska
Co większość gości robi po wejściu do hotelowego pokoju? Stawia walizkę i... zagląda do łazienki. To jest trochę jak rytuał, bo dla wielu osób to właśnie łazienka jest wyznacznikiem jakości, standardu, a przede wszystkim czystości obiektu. Przyjrzyjmy się bliżej łazience, która towarzyszy hotelowemu pokojowi.
Wdzisiejszych czasach goście stawiają łazienkom hotelowym wyjątkowo wysokie wymagania. Przede wszystkim chcą wejść do czystego, atrakcyjnego estetycznie i funkcjonalnego pomieszczenia, które ich zachwyci. Wiele osób szuka w nich też miejsca intymności i relaksu, w którym można odpocząć po ciężkim dniu pracy i odnaleźć spokój. Wszyscy goście, bez względu na to, z jakiego kraju pochodzą i ile mają lat, wysoko sobie cenią bezpieczne i komfortowe wyposażenie łazienek. Wiele osób oczekuje też odpowiedzialnego podejścia do zasobów naturalnych.
Dlatego też projektując i tworząc nowoczesne hotelowe łazienki, należy mieć na uwadze wiele aspektów. Równie ważne jak estetyka i design są czynniki wpływające bezpośrednio na wydajność i funkcjonalność hotelu, jak np. trwałość produktów, funkcjonalność, łatwość i ekonomia sprzątania oraz optymalizacja kosztów utrzymania (rozwiązania oszczędzające wodę, energię i środki czyszczące). Odpowiednie zaprojektowanie łazienek i sanitariatów w hotelu stanowi podstawę ciągłości ich użytkowania. Ekonomiczne obchodzenie się z surowcami naturalnymi, takimi jak woda i prąd, przekłada się nie tylko na zadowolenie gości, ale także na oszczędności w finansach hotelu. Estetyka i komfort użytkowania to czynniki, które sprawiają, że gość będzie się dobrze czuł w hotelu i z pewnością chętnie do niego wróci. Podstawą projektowania hotelowych łazienek są oczywiście liczne normy, wytyczne, dyrektywy i rozporządzenia z tego zakresu.
Powłoki z dodatkiem jonów srebra i anticalc
Czysta i zadbana łazienka jest w hotelu obowiązkiem – w tym miejscu nic nie może przypominać o poprzednich gościach. W kwestii zapewnienia jak najlepszej higieny warto sięgnąć po rozwiązania zapewniające ochronę antybakteryjną, takie jak np. deski sedesowe i klapy pisuarów ze specjalnymi powłokami z dodatkiem jonów srebra. Srebro to pierwiastek, którego właściwości bakteriobójcze znane już były w starożytności. Ze względu na silne działanie bakteriobójcze i grzybobójcze często nazywane jest naturalnym antybiotykiem i chętnie wykorzystywane w medycynie, kosmetyce oraz w przemyśle, który wymaga materiałów/produktów z ochroną antybakteryjną. O czystość, a więc i higienę, zarówno ceramiki sanitarnej, jak i kabin prysznicowych zadbają też specjalne powłoki, którymi powlekane są wnętrza toalet, bidetów i pisuarów oraz wewnętrzne ścianki kabin prysznicowych. Powłoki typu anticalc, zamykając mikropory materiału i maksymalnie „wygładzając” powierzchnię materiału takiego jak szkło czy ceramika, utrudniają osadom wapiennym i różnym zanieczyszczeniom przyleganie do powierzchni. Mniej zabrudzeń to łatwiejsze sprzątanie i redukcja do minimum agresywnych środków czyszczących (w zupełności wystarczą łagodne, a nawet ekologiczne płyny myjące).
Armatury z dezynfekcją termiczną
Problemem, który w hotelach zdarza się na szczę [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Podpowiem Krion jeśli ktoś chce bardziej kreatywnie podejść do aranżacji wnętrz, albo nawet całych fasad. W naszej restauracji chcemy skorzystać z takich płyt i już trwają dość zaawansowane rozmowy z biurem projektowym które ma nam aranżację przygotować. Materiał jest bardzo ciekawy w dotyku, trochę jak kamień ale z drugiej strony taki ciepły kamień, gładki, lekki.