Czy pozycjonowanie strony internetowej hotelu wciąż się opłaca? Kto dziś inwestuje w SEO (Search Engine Optimization) i czym tak naprawdę zajmują się specjaliści z agencji interaktywnych? Rozwiewamy najczęstsze wątpliwości dotyczące pozycjonowania i ułatwiamy zrozumienie jego idei.
Algorytmy Google odpowiadające za badanie zawartości stron internetowych dotychczas zmieniły się przynajmniej kilkadziesiąt razy, w większości w sposób nieoficjalny (Google w ostatnich latach nie informuje o modyfikacjach sposobu rankowania stron WWW).
Jak działają algorytmy Google?
Wyszukiwarka Google powstała po to, aby katalogować wszystkie informacje zawarte w internecie i prezentować użytkownikom te najbardziej użyteczne dla nich po wpisaniu konkretnego zapytania. Ta idea okazała się bardzo trudna do osiągnięcia. Weryfikacja, która strona spełni wszystkie oczekiwania internauty, a która z nich jest bezwartościowa, okazała się skomplikowanym procesem. Dlatego od ponad 20 lat algorytmy oceniające zawartość witryny są nieustannie udoskonalane. Algorytmy Google mają za zadanie ocenić strony WWW i obdarzyć je większym lub mniejszym zaufaniem. Co to oznacza? Chodzi o jak najlepsze dopasowanie witryny do wymagań, które stawiają algorytmy. Do badanych czynników zalicza się kilka bardzo ważnych elementów:
• wartościowe i oryginalne treści kompleksowo opisujące daną usługę lub obiekt,
• dane kontaktowe,
• umożliwienie użytkownikom bezproblemowego poruszania się po witrynie,
• brak błędów na stronie,
• zadowalająca szybkość ładowania witryny. Czynników wpływających na wartość strony internetowej w wyszukiwarce Google jest znacznie więcej. Ranking stron internetowych, które pojawiają się na dane zapytanie, musi być jak najlepiej dopasowany do potrzeb użytkowników, aby chcieli oni jak najczęściej korzystać z wyszukiwarki.
Jak osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce Google?
Osiągnięcie zadowalającej widoczności witryny w wyszukiwarce Google wymaga przede wszystkim zapoznania się ze wszystkimi wytycznymi, które udostępnia Google (https://support. google.com/webmasters/), oraz śledzenia aktualizacji dotyczących algorytmów. Cały ten proces zajmuje sporo czasu, tym bardziej jeśli hotel nigdy wcześniej tego nie robił. Warto jednak podjąć działania związane z SEO, ponieważ pozycja w wyszukiwarce Google ma znaczący wpływ na liczbę rezerwacji bezpośrednich.
_____________
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH:
Jeśli chce się dobrać słowa kluczowe tak, aby osiągnąć szybki zwrot z inwestycji w pozycjonowanie, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników.
• Lokalizację obiektu – algorytmy Google premiują hotele najlepiej dopasowane do lokalizacji zawartej w zapytaniu. Oznacza to, że hotel znajdujący się w Gdyni nie powinien pozycjonować się na zapytania związane z Gdańskiem, ponieważ prawdopodobnie nigdy nie zostaną osiągnięte założone cele. Inwestycja w pozycjonowanie niezwiązane z lokalizacją hotelu jest bardzo ryzykowna.
• Udogodnienia w hotelu – goście, poszukując wymarzonego pobytu w hotelu, często do zapytania wpisywanego w Google dodają atrakcje, np. „Hotel Poznań [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Warto dodać, że wyniki działań SEO nie są widoczne od razu a efekty działań często widziane są dopiero po kilku tygodniach – miesiącach. Obecnie bardzo ważna jest wersja responsywna strony internetowej. Wizytówka jest niezmiernie istotna. Polecam również zapoznać się z link buliding.