Akademia Hotelarza o procedurach operacyjnych i menu engineeringu

W listopadzie w hotelu Courtyard by Marriott Warszawa odbyły się dwa kolejne szkolenia z cyklu Akademia Hotelarza – „Procedury operacyjne w hotelarstwie kluczem do zwiększenia zysku” oraz „Menu engineering i optymalizacja kosztów w gastronomii hotelowej”.



Szkolenie dotyczące procedur operacyjnych prowadziła Aneta Stępkowska, dyrektor generalna warszawskiego Courtyarda by Marriott. Szczegółowo i na konkretnych przykładach omawiała poszczególne procedury i procesy, wyjaśniała, na czym polega ich mapowanie – od przyjęcia rezerwacji do otrzymania należności za wykonane usługi, oraz znaczenie procedur jako narzędzi zarządzania obiektem hotelowym. Wyjaśniała także wszystkie meandry i niejasności związane z tą tematyką na podstawie swojego 30-letniego doświadczenia w branży hotelarskiej, w tym od ośmiu lat na stanowisku dyrektora generalnego hotelu Courtyard by Marriott.

Szkolenie dotyczące menu engineeringu i optymalizacji kosztów w gastronomii prowadził Andrzej Przeniosło, wieloletni praktyk, obecnie prowadzący ośrodek Nosselia pod Warszawą, a wcześniej zarządzający gastronomią m.in. hotelu Jan III Sobieski, a także hotelami Warszawianka w Jachrance, Bristol w Rzeszowie i Hilton Garden Inn Kraków Airport w Krakowie. Przedstawił uczestnikom metody ustalania cen dań, zasady analizy food costu i beverage costu oraz tworzenia efektywnego layoutu karty. Omówił też najczęstsze nadużycia w gastronomii i sposoby na ich uniknięcie oraz metody kontroli personelu. Obydwa szkolenia zdobyły noty blisko ideału w ankietach uczestników. Następne szkolenie „Skuteczny Manager hotelu miejskiego” odbędzie się 12 grudnia w Courtyard by Marriott w Warszawie.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *