Autor: Marcin Chudecki, Skantrade, Electrolux Professional
Outsourcing usług pralniczych oraz coraz popularniejszy leasing pościeli sprawiają, że managerowie i właściciele obiektów hotelowych coraz rzadziej decydują się na własne pralnie. Z drugiej strony, producenci maszyn pralniczych oferują technologie pozwalające na duże oszczędności na co dzień. Kiedy więc inwestycja we własną pralnię się opłaca?
W ostatnich latach technologia zastosowana w maszynach pralniczych poszła do przodu szczególnie w kwestii systemów odpowiadających za ograniczenie zużycia mediów (woda, prąd, detergenty). Zmniejszyło się ono nawet o 30-50 proc. Dużą rolę odgrywa zastosowanie zaawansowanych systemów elektronicznych (w tym sterowników), które mają wpływ na te oszczędności. Nie można też nie wspomnieć o takich systemach, jak ważenie wsadu i automatyczny pobór odpowiedniej ilości wody i detergentów (inteligentne pompy) czy system pomiaru częstotliwości drgań, dzięki któremu można odwirowywać pranie w maksymalnym zakresie prędkości bez szkody dla urządzenia, zmniejszając tym samym pozostałą wilgotność pranego wsadu, a finalnie koszty suszenia.
Komu się opłaca
Na pewno w niewielkich obiektach, które nie posiadają SPA czy basenu, oraz gdzie nie ma możliwości wygospodarowania przestrzeni na pralnię, trzeba rozważyć korzystanie z pralni zewnętrznej. To samo dotyczy możliwości podłączenia urządzeń – w niektórych obiektach nie ma wystarczającego przydziału mocy elektrycznej. W innych wypadkach jest to opłacalne, a najbardziej w hotelach, które generują duże ilości tkanin frotte do prania, a te są naj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz