Autor: Grzegorz Staszowski, Segafredo Zanetti Poland
Według badań Food Research Institute 70 proc. Polaków regularnie pije kawę, a aż 50 proc. rozpoczyna nią każdy dzień. Nierzadko zdarza się, że gość hotelowy spieszy się na ważne spotkanie i jedyne, czego w danym momencie potrzebuje, to dobra kawa, szybko i sprawnie przygotowana.
Serwowanie kawy w hotelach odbywa się na różne sposoby. Z ekspresu automatycznego, przelewowego, kolbowego
Jednym z nich jest przyrządzanie kawy za pomocą ekspresu automatycznego. Urządzenia tego typu potrafią przygotować kilka rodzajów napojów, np. cappuccino, cafe latte itp. Goście nie potrzebują pomocy obsługi czy specjalnie do tego przypisanej osoby, aby móc zrobić dobrą kawę. Inną metodą serwowania kawy w hotelach jest podanie jej w termosach, które następnie wystawia się na stół. Kawę uzyskuje się za pomocą ekspresów przelewowych, czyli jest ona filtrowana i przelewana do naczynia. Goście napełniają filiżanki kawą z termosu, a następnie dodają inne składniki, np. mleko, cukier. Kawa przelewowa może być bardzo smaczna, jeśli zostaną spełnione podstawowe warunki: dobra jakość ziaren, odpowiednia gramatura kawy na ilość wody i prawidłowa temperatura zaparzania. Oczywiście, najlepszą opcją dla gościa hotelowego byłoby podanie kawy przyrządzonej za pomocą ekspresu kolbowego, czyli takiego, jakiego używają bariści. Może to być jednak trudne ze względu na konieczność zatrudnienia specjalnego pracownika, który zdołałby przygotować od kilkudziesięciu do kilkuset kaw dziennie. Niemniej jednak coraz więcej 4- i 5-gwiazdkowych hoteli, oprócz kawy przygotowywanej do śniadania, na życzenie gościa serwuje ją z ekspresu kolbowego.
Jaka najlepsza?
Kawa naturalna, parzona z wykorzystaniem ekspresu ciśnieniowego lub przelewowego to dwie bardzo dobre opcje w wypadku śniadania hotelowego. Ekspres kolbowy to tradycyjne urządzenie do parzenia klasycznego espresso. Dobra jakość sprzętu, ziaren i umiejętności baristy sprawiają, że kawa z takiego ekspresu jest najlepszym wyborem. Barista przyrządza kawę od początku do końca: mieli ziarna, przesypuje z młynka do kolby, ubija, zapina kolbę oraz parzy kawę w odpowiednim czasie i z właściwym ciśnieniem. Do ekspresów automatycznych barista nie jest potrzebny, gość po prostu po wciśnięciu przycisku przygotowuje sobie dowolnie wybrany napój. Kawa zostanie zmielona, zaparzona i jeśli gość sobie tego życzy, zostanie dodane mleko. Dobry gatunek ziaren i wysokiej jakości urządzenie automatyczne sprawi, że kawa będzie smaczna, lecz nie będzie tak dobra jak przygotowana przez baristę. Podobna sytuacja jest z ekspresami [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz