Autor: Anita Bajdalska
Manager SPA to stanowisko, które wymaga dużej wszechstronności i jednocześnie konsekwencji, aby być skutecznym. Jakie kryteria należy wyznaczyć, aby wybrać kogoś, kto będzie efektywny w wielu dziedzinach zarządzania decydujących o sukcesie hotelowego SPA?
O gości z reguły dba się zawsze i w każdych okolicznościach, natomiast o pracownikach czasami się zapomina. Częstym błędem jest brak właściwej komunikacji pomiędzy kadrą zarządzającą a członkami załogi. Skutkuje to brakiem szybkiego przepływu informacji i uniemożliwia sprawne reagowanie na nieprawidłowości
Efektywny manager SPA musi spełnić oczekiwania, jakie pokłada w nim zarówno inwestor, jak i zespół, którym zarządza. Takie pogodzenie interesów dwóch stron jest codziennością w pracy każdego managera, ale nie oznacza to, że zawsze wszystkim taki mariaż się udaje.
Umiejętność stałej analizy
Manager jest odpowiedzialny za sprawną organizację pracy całego departamentu SPA & wellness w hotelu. W zależności od wielkości obszaru, jaki mu podlega, ma w swojej gestii bardzo wiele elementów decydujących o jakości świadczonych w hotelu usług SPA, w tym wyniki finansowe, będące często piętą achillesową managerów SPA. Do tego trzeba nauczyć się współpracować z zespołem, który będzie realizował postawione przed nim cele. Dla inwestora efektywny manager to taki, który potrafi racjonalnie wykorzystać potencjał SPA, którym zarządza, i osiągać satysfakcjonujące wyniki finansowe. Wydaje się to proste, ale często rodzi się pytanie, co brać pod uwagę i jakie kryteria oceny przyjąć w ocenie managera hotelowego SPA. Nie można jednoznacznie udzielić na nie odpowiedzi, ponieważ każdy obiekt ma inną specyfikę i różne uwarunkowania otoczenia, które będą miały wpływ na jego pracę. Jedno jest pewne – hotelowe SPA musi przekroczyć próg rentowności, a osiągany zysk powinien być liczony na każdego pracownika oraz pomieszczenie zabiegowe. Zysk możliwy jest tylko wówczas, gdy oferta hotelowego SPA jest odpowiednio oszacowana – i to jest jedno z najważniejszych zadań managera. Przykładem może być wybór partnera kosmetycznego, który musi opierać się na kalkulacjach pozwalających dać gwarancję satysfakcjonujących wyników finansowych. Dobrze skonstruowana oferta to t [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz