Autor: Iwo Ostalski, TP-Link Polska
Zapewnienie stabilnych i szybkich połączeń sieciowych to obecnie jedno z głównych wyzwań, przed jakimi stają administratorzy miejsc takich jak hotele, restauracje i kawiarnie, aby sprostać rosnącym wymaganiom i utrzymać wysoki poziom satysfakcji gości.
Jako jedno z najważniejszych kryteriów podczas wyboru hotelu goście wymieniają dobrej jakości sieć bezprzewodową. Ze względu na liczbę użytkowników korzystających z Wi-Fi jednocześnie oraz powierzchnię obiektu, hotel jest bardzo wymagającym środowiskiem dla infrastruktury sieciowej. Istnieje wiele wyzwań, z którymi trzeba się zmierzyć już na etapie projektowania sieci oraz wyboru producenta, którego rozwiązanie hotel zdecyduje się wdrożyć.
Niezbędne bezpieczeństwo
W obecnych czasach na pierwszym miejscu powinno być bezpieczeństwo. Nieprawidłowo skonfigurowana sieć bezprzewodowa naraża gości na wiele zagrożeń cybernetycznych. Niestety, pomimo to, że w Polsce hotelowe sieci Wi-Fi stały się standardem, ciągle docierają sygnały, że część nie została prawidłowo zabezpieczona i tym samym stanowią one furtkę dla wszelkiego rodzaju cyberprzestępców, którzy za ich pomocą mogą bez trudu wykraść dane użytkowników, hasła i prywatne informacje. Niezabezpieczona sieć Wi-Fi stanowi również zagrożenie dla samego hotelu i jego pracowników, a także danych w sieci lokalnej, np. serwerów plików czy dysków sieciowych.
Na etapie wyboru punktów dostępowych AP (Access Point), czyli urządzeń, które rozprzestrzeniają sieć Wi-Fi na terenie obiektu, należy wybrać takie, które pozwolą administratorowi na stworzenie odseparowanych sieci Wi-Fi: osobnych dla gości hotelowych, osobnych dla pracowników czy administracji obiektu. Podczas wyboru infrastruktury dla hotelowej sieci należy też zwrócić uwagę, czy urządzenia posiadają rozbudowane funkcje autoryzacji dostępu. Do najpopularniejszych należy uwierzytelnianie przez stronę powitalną, które jest bardzo wygodne – zarówno dla gości, jak i jego obsługi.
Metoda ta wymaga od użytkownika wykonania odpowiednich działań (takich jak np. zatwierdzenie warunków użytkowania lub zalogowanie się od systemu) w celu uzyskania dostępu do sieci. Działania te są następnie weryfikowane przez odpowiedni serwer lub bazę danych przygotowaną przez administratora sieci. Najlepsze rozwiązania pozwalają również identyfikować gości poprzez SMS, Facebooka oraz jednorazowe hasła dostępu, które są szczególnie wygodne dla obsługi hotelu. Takie hasło można w prosty sposób wygenerować przy meldowaniu gościa i określić dokładny czas jego działania – tak, aby wygasło z dniem, w którym kończy on pobyt w hotelu. Uwierzyteln [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz