Autor: Anna Jabłońska
Chcąc dbać o jakość oferowanych usług i najwyższe standardy obsługi gości, trzeba zaprząc do tego najnowocześniejsze technologie. Tu już nie wystarczy miła obsługa, czystość i wygodny, klimatyzowany pokój z dostępem do szybkiego Wi-Fi. Trzeba zaoferować najnowsze rozwiązania technologiczne, spełniając oczekiwania coraz bardziej świadomych i wymagających konsumentów.
Niewielu nawet stałych bywalców hoteli zastanawia się, jak bardzo są one zaawansowane technologicznie. Wszystko musi tu przecież działać bez zarzutu, a gość ma czuć się nawet lepiej niż w domu. Oczywiście spora część rozwiązań technologicznych jest niedostępna dla gości, a wie o nich wyłącznie personel, bo są one przede wszystkim wsparciem jego pracy. Są jednak takie rozwiązania, które mają zapewniać większy komfort osobom korzystającym z hotelowych usług. I tu wkraczają na scenę innowacyjne technologie.
Smartfony, tablety, wirtualne asystentki…
Smartfony zamiast kluczy, aplikacje zamiast pilotów i tablety jako centrum sterowania wszystkimi funkcjami w pokoju – to przykłady tego, w jakim kierunku branża hotelarska podąża. W Polsce tego typu rozwiązania sto sują już m.in. hotele sieci Puro, Sound Garden Hotel w Warszawie czy Blow Up 50/50 w Poznaniu. W nowojorskim hotelu Yotel po otrzymaniu klucza w terminalu goście mogą oddać bagaż robotowi, który zamyka go w bezpiecznych szafkach. Niektóre hotele idą o krok dalej, dając swoim gościom do dyspozycji wirtualną asystentkę głosową. Alexa ma witać gości hoteli Marriott International. Tego lata obiekty tej sieci rozpoczynają w tym celu współpracę z firmą Amazon. Spersonalizowana asystentka będzie witać gościa, pomagać mu w zameldowaniu i wymeldowaniu, odpowiadać na jego pytania i rozwiązywać bieżące problemy. Przyjmie zlecenie posprzątania pokoju czy wymiany pościeli, zamówi do pokoju posiłek i zorganizuje transport. Wszyscy, którzy mają głośniki Echo Amazon w domu, będą mogli również z hotelowego pokoju zdalnie zalogować się do własnego urządzenia i np. słuchać skomponowanych wcześniej p [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz