Moda na naturalność w hotelowym SPA

Autor: Anita Bajdalska
Ekologiczne produkty od kilkunastu lat cieszą się niesłabnącym powodzeniem i coraz śmielej wchodzą do kosmetyków oraz zabiegów. Sztuką jest rozważnie korzystać z dóbr natury, oferując tego typu zabiegi w hotelowym SPA. Na co zwracać uwagę? W branży SPA & wellness od dawna składniki naturalne są podstawą pielęgnacji, zarówno profesjonalnej, jak i detalicznej. Wyraźnie widać, że przez ten czas preferencje gości coraz częściej kierują się w stronę produktów i usług posiadających dowody na to, że są naturalne i bardziej przyjazne dla człowieka. NIE WSZYSTKO „NATURALNE” TAKIE JEST Warto podkreślić, że nie wszystko, co nosi miano „naturalne”, jest takie, jak mogłoby się z deklaracji producentów wydawać. Problem tkwi w uregulowaniach prawnych, które jednoznacznie określałyby, co można nazwać kosmetykiem naturalnym i jakie parametry powinien taki produkt spełniać, aby w pełni zasłużyć na taką nazwę. Mamy zatem krem, który opiera się na wyciągu roślinnym i okrzyknięty jest jako ekologiczny. Tymczasem w jego składzie, oprócz jednego roślinnego składnika, występuje mnóstwo surowców otrzymanych syntetycznie w laboratoriach chemicznych. Tzw. fitokosmetyki to mariaż składników naturalnych z syntetycznymi, zatem nie należy traktować ich jako w pełni naturalnych. Z drugiej strony, produkty kosmetyczne muszą zawierać konserwanty, które dają gwarancję ich czystości bakteriologicznej. Pojawia się więc pytanie, jak odróżnić naturalne kosmetyki, od tych, które nie powinny być tak klasyfikowane. Jak można obronić takie zabiegi przed coraz bardziej wyedukowanymi gośćmi hotelowych SPA? Bardzo przydaje się w takiej ocenie fachowa wiedza z zakresu kosmetologii, która pozwala na zweryfikowanie informacji podawanych na opakowaniach produktów, tym bardziej że zwykle są to nazwy łacińskie. Wszystkie składniki, które są wymienione na początku, występują w danym produkcie w największym stężeniu procentowym. Prawdziwie naturalne produkty na początku będą informowały o surowcach roślinnych, a na końcu listy powinny znaleźć się konserwanty. CERTYFIKACJA PRODUKTÓW: BDIH, ECOCERT, COSMEBIO, COSMOS, NATRUE Sposobem uwierzytelniającym kosmetyki naturalne są certy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *