Dobre pranie

Pralnia w hotelu to rozwiązanie dla obiektów, które bardzo cenią jakość prania i zależy im na najwyższych ocenach gości. Bo choć outsourcing usług pralniczych opłaca się
– zwłaszcza hotelom, które nie notują wysokiego obłożenia i o niewielkiej liczbie łóżek
– to rachunek często jest taki: nie kupiliśmy urządzeń, ale za to musimy częściej
kupować pościel

Pralnia w hotelu potrafi przynieść realne pieniądze: przy obłożeniu ponad 65 proc. jest to około
1–2 proc. wszystkich dochodów hotelu. Jednocześnie jednak warto pamiętać, że pochłania ona jakieś 2–5 proc. energii elektrycznej zużywanej w całym hotelu. Dochodzą też koszty wynikające z codziennej eksploatacji pralni – środki chemiczne oraz płace.
Warto więc zastanowić się, na czym nam naprawdę zależy: na pozornych oszczędnościach wynikających z rezyg-nacji z zakupu sprzętu? Czy może na zachowaniu kontroli nad jakością prania bielizny pościelowej i stołowej galanterii? Faktem jest, że przemysłowe pralnie miejskie nie zawsze segregują pranie. Istnieje zatem ryzyko, że białe poszewki na poduszki zostaną przeprane z ubraniami roboczymi czy bielizną szpitalną.

Producenci i dystrybutorzy
Na jaki sprzęt postawić? Ile urządzeń kupić? N czym można zaoszczędzić, a na co nie warto skąpić pieniędzy? No cóż… Producentów i dostawcó [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *