Autor: Lidia Wiszniewska, dyrektor generalna Radisson Blu Kraków
(i konsul honorowa Szwecji w Krakowie)
Podzielę się z państwem tematem, który mnie fascynuje. Fascynacja moja polega na tym, że ja wewnętrznie mam ogromną potrzebę zmian i nowości (dosyć szybko nudzę się tzw. status quo i rutyną), a inni nie. Funkcjonuję w otoczeniu, które w większości skutecznie broni siebie i swojego miejsca przed modyfikacjami – i nie jest to cecha jakiegoś konkretnego miasta, kultury, narodu, ale ludzi w ogóle. I pomimo wielu lat świadomego zarządzania zmianami organizacyjnymi, strukturalnymi, kultury pracy, za każdym razem, gdy zaczynam rozglądać się za powiewem świeżości, wpadam w osłupienie w konfrontacji z dobrze zorganizowaną obroną większości interesariuszy danej sytuacji.
Wszystkie animozje wewnętrzne w zespole nagle znikają, następuje połączenie sił i alianse na zasadzie: nareszcie jest wspólny wróg, przeciw któremu można się przyjaźnić.
PROCES ZMIAN
Dlaczego zmiana wywołuje taki dyskomfort, że zamiast zobaczyć potencjał rozwoju i nowe możliwości, jakie ona niesie ze sobą, widzimy same zagrożenia? Moje osobiste odniesienie do zmiany to możliwości otrzymania innych, lepszych rezultatów nie tylko w kontekście finansów, ale przede wszystkim rozwoju potencjału zespołu i ludzi. Najbliższe mi jest motto Alberta Einstaina: „Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać innych rezultatów”. Szczególnie w hotelarstwie ludzie stanowią krytyczny element, niezbędny do wprowadzania zmian, a dynamika zmian demograficznych, technologicznych, oczekiwań, kultur nie pozostawia złudzeń i wymaga od nas coraz większego poziomu adaptacji. Przyjrzyjmy sią zatem procesowi, jaki zachodzi w trakcie zmian i może wówczas łatwiej będzie świadomie zarządzać i sobą i innymi, aby zminimalizować pokłosie negatywnego nastawienia. Są trzy podstawowe etapy procesu zmian, które mają swoją charakterystykę i wymuszają nowe zachowania uczestników procesu. Zanim zaczniemy coś nowego, najpierw musimy zakończyć to, co jest/było. Między tymi etapami jest tzw. czas przejściowy.
Faza pierwsza: COŚ SIĘ KOŃCZY
Zanim wejdz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz