Autor: Anna Jabłońska
Wnętrza sprawiające, że goście czują się wyjątkowo komfortowo, bogata oferta zabiegowa i kompetentny, życzliwy, empatyczny personel – to standardy w hotelowych SPA. Jak wyróżnić się na tle konkurencji i sprawić, że nasz obiekt stanie się najchętniej odwiedzanym miejscem relaksu i wypoczynku? Najważniejsze jest stworzenie oryginalnej propozycji dla hotelowych gości oraz personalizacja zabiegów – podkreślają specjaliści
Z usług hotelowych SPA korzystają ludzie potrzebujący wypocząć i skutecznie zrelaksować się w gronie przyjaciół. Niezmiennie popularnymi zabiegami są więc wszelkiego rodzaju propozycje, których elementem jest masaż w klasycznej formie lub w wydaniu orientalnym. Takie pobyty mają pomóc pozbyć się stresu, umożliwić pozostawienie trosk związanych z codziennością i intensywną pracą zawodową.
Oferta skrojona na miarę
Tym, co pozwoli hotelowi wyróżnić się spośród konkurencji, będą z pewnością innowacyjne rozwiązania. Jak podkreśla Renata Gajek, dyrektor marketingu Physiotherm Polska, oferta hotelowego SPA wcale nie musi być rozbudowana, ale zarówno zabiegi, jak i sprzęt powinny być na wysokim poziomie. Oferta SPA musi być przede wszystkim spójna z miejscem, aby pasowała do specyfiki hotelu. – Ma być na tyle bogata, aby mogła spełnić wymagania poszczególnych klientów, a personel powinien profesjonalnie doradzić i pomóc dobrać właściwy zabieg – wyjaśnia Adrianna Głodowicz, manager SPA hotelu Farmona. – Zwykle goście oczekują kuracji, która odpręży, zrelaksuje i przyniesienie ukojenie. Pytaniem, które nurtuje managerów hotelowych SPA, jest: jak skonstruować ofertę, aby spełnić oczekiwania klientów? Przede wszystkim powinna być spójna z ideą, wokół której buduje się koncepcję całego hotelu. Na tej podstawie lista zabiegów powinna być dopasowana do profilu gościa. – W SPA oczekujemy relaksu dla ciała i duszy, zatem zabiegi oferowane przez takie miejsca w hotelach powinny być po prostu przyjemne – zwraca uwagę Renata Gajek. – Wśród zabiegów nieodmiennie królują masaże i rytuały na ciało, które są najbardziej pożądane przez gości.
Powodzeniem cieszą się również zabiegi z zakresu balneoterapii z wykorzystaniem leczniczych okładów i kąpieli. – Warto wzbogacić program SPA o prozdrowotne zabiegi rozgrzewająco-detoksykacyjne, które sprawią, że korzystający z nich natychmiast poczują przypływ energii, ulgę w bólach kręgosłupa, pozwolą na rozluźnienie mięśni i zrelaksowanie – sugeruje Renata Gajek. – Wśród nich są zarówno rytuały hamman, jak i terapeutyczne sesje wellness w specjalnych niskotemperaturowych kabinach emitujących podczerwień daleką o zakresie IR-C. Są one niezwykle popularne w ośrodkach SPA w Austrii, Niemczech i we Włoszech. Sesje rozgrzewająco-detoksykacyjne w takich kabinach odbywają się, zgodnie z zasadą wellness, w temperaturze termoneutralnej dla człowieka, tj. do 35-37°C. Połączone są również z aromaterapią, koloroterapią światłem LED lub światłoterapią pełnym spektrum światła słonecznego i muzykoterapią. – Mogą one stanowić zarówno element rytuałów SPA, jak i osobny zabieg wellness – tłumaczy Renata Gajek. – Nadają się do zaproponowania właściwie każdemu, z uwzględnieniem seniorów, osób z implantami czy też borykających się z problemem pękających naczynek. Promienniki wypełnione piaskiem wulkanicznym, ogrzewające bezpośrednio obszar pleców, rozgrzewają w bezpiec [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
A jak widzicie taki prezent dla pary na Święta – https://moonlightspa.pl/prezent-na-swieta-do-spa/
Bo to wydaje się pewniakiem. Jakie są Wasze doświadczenia?
Czego tutaj oczekiwać? Podpowiedzi?