Autor: Jacek Laskowski
Transakcje kartami płatniczymi są już dziś podstawową formą realizacji płatności w hotelach. Ale ta popularność wiąże się również z zagrożeniami i stanowi wyzwanie dla hotelu. Świadomość zagrożeń oraz umiejętne zapobieganie potencjalnym niebezpieczeństwom to podstawa, aby nie narazić się na – czasami bardzo kosztowne – pretensje gości i firm, związane z brakiem odpowiedniego zabezpieczenia transakcji kartami płatniczymi gości na poziomie hotelu. Jak o to zadbać już na najbardziej podstawowym poziomie?
W raporcie Narodowego Banku Polskiego opublikowanym w grudniu 2017 r. Polska wymieniana jest na pierwszym miejscu wśród krajów europejskich, jeśli chodzi o liczbę instytucji i punktów, w których można dokonywać płatności kartą. A liczba takich miejsc cały czas rośnie niemal co minutę.
Normy i zalecenia bezpieczeństwa
Przy coraz większej popularności tej metody płatności pojawiają się zagrożenia związane z systemem zabezpieczenia danych. Największe firmy na świecie obsługujące karty, takie jak Visa, Mastercard czy American Express, do tej pory brały na siebie odpowiedzialność za usługi, które świadczą, w tym także za nadużycia z nich wynikające. Jednak w świetle rosnącej skali i kosztów wynikających z takich oszustw zainicjowano utworzenie zewnętrznej grupy zadaniowej – Rady Standardów Bezpieczeństwa Branży Kart Płatniczych (PCI DSS), która wraz z bankami, hotelami i innymi instytucjami umożliwiającymi płatności kartą, stworzyła system norm zabezpieczających usługodawców przed oszustwami związanymi z użyciem kart płatniczych. Rekomendacje RSBBKP (PCI DSS) to system norm, który wprowadza najwyższe środki bezpieczeństwa dla ochrony posiadaczy kart płatniczych. Wszystkie firmy, które korzystają z usług organizac [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz