Coraz niższy wskaźnik bezrobocia i coraz wyższe oczekiwania finansowe personelu powodują, że właściciele i osoby zarządzające hotelami muszą na nowo definiować swoje podejście do rynku pracy. Jak zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników, oraz jak optymalizować koszty, by pracownicy na tym nie ucierpieli – temu poświęcone było pierwsze z tegorocznych seminariów w ramach Akademii Hotelarza, które odbyło się w czwartek 15 lutego w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie.
Ekspertem prowadzącym spotkanie był Maciej Knyrek, dyrektor generalny AC by Marriott Wrocław, specjalista związany z hotelarstwem od 1992 roku, który w swojej karierze kierował już m.in. hotelami Holiday Inn (w tym po zmianie marki na Scandic) we Wrocławiu, czy Best Western Plus w Brzegu.
Podczas pierwszej części seminarium Maciej omówił tematy związane m.in. z rolą wizerunku hotelu jako pracodawcy, metodami utrzymania najlepszych pracowników przy coraz mocniejszej presji wynagrodzeń, oraz kompetencjami na poszczególnych stanowiskach w hotelu a kompetencje działów hotelu.
Podczas części popołudniowej poruszano zagadnienia związane z zasadami wynagradzania na poszczególnych stanowiskach stosowanych przez sieciowe i niezależne hotele w Polsce, zarządzaniem w środowisku wielokulturowym, oraz metodami tworzenia systemów premiowych.
W ankietach poszkoleniowych uczestnicy bardzo wysoko ocenili zarówno zakres tematyczny szkolenia, jak i użyteczność otrzymanej wiedzy.
Z harmonogramem kolejnych szkoleń w ramach Akademii Hotelarza można się zapoznać tu www.akademia-hotelarza.pl
Dodaj komentarz