Autor: Krzysztof Wujs
Współczesna sprzedaż w dużej mierze polega na umiejętnym budowaniu relacji z klientem. Jednak jej efektywność zależy także od takich czynników, jak personalizacja ofert, szybkość i moment reakcji. O ile dwa pierwsze bez trudności można realizować klasycznymi metodami, o tyle kwestię czasu reakcji lepiej zautomatyzować. Automat nie zapomina.
Analiza trendów marketingowo- -sprzedażowych w branży hotelarskiej pozwala na wyłonienie kilku najważniejszych nurtów. Po pierwsze, coraz większy nacisk kładzie się na spersonalizowaną komunikację, dopasowaną do preferencji i oczekiwań klientów. Po drugie, coraz większe znaczenie ma profilowanie gości, co wynika ze zmian w modelu podróżowania (nie sam wynajem pokoju, ale doświadczanie pobytu). Po trzecie, automatyzacja komunikacji, procesów oraz systemów CRM, co wiąże się bezpośrednio z optymalizacją sprzedaży i konwersji, a pośrednio ze zmianami na rynku pracy oraz zmianami demograficznymi (wzrost udziału millenialsów, preferujących komunikację za pomocą nowych mediów).
Odpowiednio zaprojektowany CRM, czyli system do zarządzania relacjami z klientem, może realizować wszystkie zadania wymienione w trzecim punkcie. Pod warunkiem, że od początku jest budowany z myślą o realizacji [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz