Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018

Autor: Anna Wykurz
W rozważaniach o trendach w marketingu online na 2018 r. jak mantra powtarzają się pojęcia „era mobile”, „automatic”, „personalizacja”. Mówi się o przełomie w marketingu hotelowym, o wielkich strategiach i podejściu do klienta, o rozszerzonej rzeczywistości, big data i automatyce w procesach sprzedaży. Tymczasem jest wiele hoteli, których strona internetowa nie ma jeszcze wersji responsywnej, a o zarządzaniu bazą mailingową nawet nie słyszały Z jednej strony są duzi gracze, którzy doskonale opanowali rynek e-commerce, sprawnie podążając za trendami. Z drugiej zaś – całkiem spora grupa hoteli, u których wciąż kulają podstawy, takie jak: prezentowanie oferty, kampanie sprzedażowe czy zarządzanie bazą. Dlatego też opracowaliśmy zestawienie sześciu głównych trendów marketingu online na 2018 r. oraz tego, jak w praktyce można je zastosować do promocji obiektów w branży hotelarskiej. WCIĄŻ CONTENT Tworzenie treści atrakcyjnych dla użytkowników to jest już absolutne „must” w marketingu hotelowym. Według raportu opublikowanego przez OnAudience.com aż 46 proc. wyświetleń reklamy w internecie w Polsce jest blokowane przez Adblocki. Dlatego tak ważne są ciekawe i angażujące treści. To dzięki nim hotel może dotrzeć ze swoimi komunikatami do potencjalnych odbiorców. Atrakcyjny content sprowadza ruch na stronę hotelu, który może potem przynieść korzyść w postaci dokonanej rezerwacji, zapisanego kontaktu w bazie mailingowej czy dołączenia do bazy remarketingowej. W jaki sposób wykorzystać content? Prowadząc bloga Treści umieszczone na blogu pozwalają potencjalnemu gościowi na zapoznanie się z hotelem oraz jego ofertą. W sprzedaży usług hotelowych nie chodzi tylko o informowanie o ofercie, ale przede wszystkim o zaprezentowanie świata przeżyć i emocji. Za pomocą wpisów i zdjęć na blogu można pokazać nie tylko, jak wygląda hotel (jego oferta), ale też jakie eventy były organizowane oraz jaka jest filozofia obiektu. A jeśli prezentowane przez hotel treści są atrakcyjne, to czytelnik chętnie zapisze się na listę mailingową Sam zostawi swój adres e-mail, który będzie mógł następnie być wykorzystany w procesie zarządzania bazą mailingową. Dodatkowo jeśli potencjalny klient wejdzie na stronę WWW hotelu, to „zaczyta się” ciasteczko i będzie mu można wyświetlić reklamę remarketingową zarówno na w wyszukiwarce Google, jak i na Facebooku. W mediach społecznościowych Tutaj content jest szczególnie ważny. To za jego pomocą hotel komunikuje się ze swoimi potencjalnymi i obecnymi klientami. To, w jaki sposób przygotuje treści i o czym będzie mówić, zaważy na tym, czy użytkownicy będą zainteresowani proponowanymi przez hotel postami. Facebook odgrywa obecnie najważniejszą rolę wśród mediów społecznościowych w branży hotelarskiej. Ciekawe zdjęcia i filmy wideo pokazujące życie hotelu, jego otoczenie czy ofertę restauracji spowodują, że użytkownicy będą chętnie śledzić i udostępniać posty hotelu, co przełoży się też na wzrost rezerwacji. Newslettery Sprzedaż to budowanie relacji, dlatego tak ważną rolę w zarządzaniu relacjami z gośćmi (potencjalnymi czy obecnymi) odgrywają newslettery. Zarządzanie bazą mailingową to doskonały sposób informowania o nowej ofercie oraz wydarzeniach odbywających się w hotelu. Regularne wysyłanie newsletterów sprawi, że hotel zbuduje i ociepli relację ze swoimi gośćmi, a przy okazji poinformuje ich o planowanych atrakcjach w obiekcie, dając możliwość rezerwacji first albo last minute. Wysyłając mailing do [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *