Autor: Rozmawiała Anna Patoleta
Rozmowa z Anną Skalmierską-Woźniak, dyrektor ds. zarządzania ryzykiem, bezpieczeństwa i kontroli wewnętrznej w Orbis SA / Accor Polska, o zasadach bezpieczeństwa w hotelach, o czym dysktuowano podczas jednego z paneli drugiego dnia konferencji „Hotel Trends”.
Obecna dekada upływa pod znakiem ataków terrorystycznych, ale jednak na Zachodzie. Czy polski hotel w średnim mieście ma powody do obaw i przygotowywania oddzielnych procedur?
Żaden kraj czy miasto nie może zadeklarować, że jest wolne od zagrożeń terrorystycznych. Mamy do czynienia z atakami przeprowadzanymi przez tzw. samotnych wilków, którym zależy na efekcie strachu z użyciem najprostszych dostępnych narzędzi, np. ciężarówek. O ile atak terrorystyczny w hotelu w Lublinie czy Rzeszowie wydaje się mało prawdopodobny, to jednak niewykluczony, więc z całą pewnością każdy hotel powinien brać to pod uwagę i być gotowy. Dlaczego? Ponieważ nieduże hotele w mniejszych miejscowościach stanowią łatwy cel, są słabiej zabezpieczone. Fundamentalnym aspektem terroryzmu jest epatowanie strachem, wywoływanie paniki. I w tym aspekcie medialna nośność danego zdarzenia jest kluczowa. Stąd bez znaczenia jest, czy do wydarzenia dojdzie w Warszawie, Berlinie czy Słupsku.
Mając na uwadze szczególny charakter obiektów użyteczności publicznej, jakimi są hotele, czy można wyspecyfikować odrębne dla tego typu obiektów zagrożenia i obszary zagrożeń?
Terroryści szukają ciągle nowych sposobów zdobywania rozgłosu poprzez szerzenie strachu i paniki. Dlatego ich ataki są wymierzone głównie w cywilnych mieszkańców miast, miejsca publiczne, do których zaliczymy hotele. Zagrożenie to zmusiło poszczególne kraje Unii Europejskiej, ale też różne organizacje międzynarodowe, do przeanalizowania i zreformowania dotychczasowych sposobów postępowania. Hotele zagrożone s [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz