W rankingu „Hotelarza” 7 NAJ w kategorii Sieć Roku 2017 wygrała IHG – najszybciej rozwijająca się sieć hotelarska w Polsce w tym roku. Poza tym, że otworzyła największy w tym roku hotel w Warszawie - Holiday Inn oraz hotel pod butikową marką Indigo, łącznie z 314 pokojami, podpisała umowy na kolejnych 1,5 tys. pokoi w siedmiu hotelach pod markami Crowne Plaza, Holiday Inn, Holiday Inn Express i Staybridge Suites.
Pod koniec grudnia otwarty został w centrum Warszawy 254-pokojowy Holiday Inn City Center – pierwszy w stolicy, a wcześniej Indigo z 60 pokojami. W grudniu ogłoszono plany otwarcia w inwestycji The Warsaw HUB firmy Ghelamco przy rondzie Daszyńskiego (a o obecność tam walczyły wszystkie największe sieci) dwumarkowego kompleksu z 430 pokojami Crowne Plaza-Holiday Inn Express, w październiku – dwóch hoteli w różnych lokalizacjach na Służewcu: Holiday Inn z 370 pokojami i Holiday Inn Express ze 167 pokojami. Wcześniej w tym roku sieć podpisała też umowy na wprowadzenie do Polski nowej marki aparthotelowej Staybridge Suites na Ursynowie ze 190 pokojami oraz na Holiday Inn w sąsiedztwie Dworca Zachodniego na Ochocie z 217 pokojami. Podpisano też umowę na Holiday Inn Express ze 120 pokojami na lotnisku Rzeszów-Jasionka. Trwa inwestycja w Holiday Inn na Wyspie Spichrzów w Gdańsku z 236 pokojami. Podsumowując: na początku tego roku pod markami IHG działało w Polsce osiem hoteli z 1,4 tys. pokoi, na koniec roku już 10 z ponad 1,7 tys. pokoi, umowy podpisano na następnych siedem z 1,5 tys. pokoi, a razem z gdańską inwestycją w "pipelinie" ma blisko 1,8 tys. pokoi. W ten sposób sieć IHG dołączyła do liderów polskiego rynku hotelarskiego pod względem rozwoju obok Hilton Worldwide, Marriott Internatonal i AccorHotels.
Wyróżnienia
Rezidor Group
Sieć Rezidor Group mocno zaznaczyła swoją obecność na polskim rynku w 2017 r. Pod marką Radisson Blu otwarty został w Świnoujściu największy w tym roku hotel w Polsce z 340 pokojami. Podpisano tez umowę franczyzową na uruchomienie hotelu Radisson Blu w Sopocie z 230 pokojami oraz na pierwszy hotel pod stworzoną dla pokolenia millenialsów marką Radisson Red z 230 pokojami w Krakowie. Sieć odnotowała też prestiżowy sukces, ogłaszając przejęcie od stycznia 2018 pod markę Park Inn by Radisson 168-pokojowego hotelu w Katowicach, który od otwarcia w 2010 r. działał jako Best Western Premier. Na polskim rynku takie zmiany marek zdarzają się raz na kilka lat. Czyli w tym roku podpisano umowy na trzy nowe hotele z blisko 620 pokojami, a w przygotowaniu są też Radisson Blu w Zakopanem i Park Inn by Radisson w Poznaniu, które mają być otwarte w przyszłym roku.
Focus Hotels
Ta polska sieć opierająca się na dzierżawie była jednym z najdynamiczniej rozwijających się podmiotów hotelarskich w 2017 r. Podpisała umowy na uruchomienie hoteli w Warszawie, Poznaniu i Lublinie łącznie z ponad 400 pokojami. To więcej niż podpisały w tym roku np. Marriott International czy Hilton Worldwide. Pod marką Focus Premium zaczął też działać hotel Pod Orłem w Bydgoszczy – ósmy w sieci, a wiosną ma być otwarty kolejny w Sopocie. Sieć ma też ambicje międzynarodowe. W tym roku otwarto biuro w Bukareszcie, które będzie odpowiedzialne za rozwój sieci na terenie Rumunii, Węgier, Czech i Słowacji przez zakup i dzierżawę hoteli. Focus Hotels może okazać się pierwszą polską siecią hotelarską po Orbisie, która zaistnieje na rynku międzynarodowym.
Dodaj komentarz