4-gwiazdkowy hotel Courtyard by Marriott w najwyższym budynku Katowic zastąpił istniejący dotychczas w tym miejscu hotel Altus Prestige (wcześniej Qubus Hotel). Obiekt działa na podstawie umowy franczyzy zawartej przez Marriott International z właścicielem biurowca spółką Izera i operatorem obiektu spółką Tauria.
Altus, najwyższy budynek Katowic, znajduje się w centrum miasta w sąsiedztwie Spodka, Międzynarodowego Centrum Kongresowego i nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Składa się z części hotelowej, biurowej i z części handlowej w atrium oraz 3-poziomowego parkingu podziemnego na 560 samochodów.
– Wraz z uruchomieniem hotelu Courtyard by Marriott Katowice nasza sieć powiększyła się do 12 hoteli w Polsce i przekroczyła 3000 pokoi. Altus to najbardziej rozpoznawalny budynek w regionie, co w połączeniu z jego biznesowym charakterem i lokalizacją w samym centrum Katowic powoduje, iż jest to doskonałe miejsce dla hotelu takiego jak Courtyard by Marriott – mówi Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci Marriott na Europę Środkową i Wschodnią.
Hotel przed uruchomieniem pod nową marką przeszedł gruntowny remont i wzbogacił się o kilka nowych funkcji – m.in. o panoramiczny skybar na najwyższym, 27. piętrze budynku.
Prace modernizacyjne obejmowały recepcję wraz z lobby, windy, sale konferencyjne, a następnie wszystkie 151 pokoi (1 apartament, 15 pokoi typu suite junior oraz 135 pokoi typu standard). Ostatnim wyzwaniem było przeobrażenie najwyższego hotelowego piętra w nowoczesną, podniebną strefę gastronomiczną z barami i restauracją - 27th Floor. Z otwartej kuchni zapraszają do niej jej gospodarze – kucharze przygotowujący posiłki na oczach swoich klientów. Znajdziemy tam dwa bary: śniadaniowy i wieczorny, salę restauracyjną, modny coctail bar, strefę lounge oraz wydzielone przestrzenie na spotkania prywatne.
– Głównym wyzwaniem tego projektu – jak przy większości hoteli, gdzie dochodzi do zmiany marki w trakcie życia obiektu – było przeprowadzenie remontu w sposób możliwie bezkolizyjny dla bieżącej działalności operacyjnej – mówi Wojciech Witek, współzałożyciel krakowskiej pracowni architektonicznej Iliard Architecture & Project Management, odpowiedzialnej za projekt wnętrz nowego hotelu. – Było to szczególnie trudne w tym konkretnym przypadku, gdzie śmiała wizja inwestora wyniosła niemal wszystkie przestrzenie wspólne na najwyższe, 27. piętro budynku. W stworzeniu wyjątkowego konceptu skybaru pomogli nam eksperci w zakresie rozwiązań Food & Beverages dla hoteli z zaprzyjaźnionej pracowni Grycaj Design – dodaje.
Całe 27. piętro ma ponad 600 m2 powierzchni użytkowej. Goście tego miejsca mają okazję wypicia porannej kawy lub wieczornego drinka na wysokości 100 metrów ponad ulicami Katowic – z 360-stopniową panoramą rozpościerającą się na cały Górny Śląsk. To najwyżej położona restauracja w całym regionie. Walory tego miejsca podziwiać będą mogły również osoby, które nie są gośćmi hotelu. Przestrzeń ta jest bowiem ogólnodostępna i prowadzi do niej osobna winda.
Hotel w nowej odsłonie pozycjonuje się jako nowoczesny obiekt o charakterze biznesowym. Sprzyja zarówno lokalizacja w centrum Katowic – naprzeciwko Hali Widowiskowo-Sportowej Spodek – oraz fakt, że znalazło się w nim 7 sal konferencyjnych z foyer oraz boardroom.
We wnętrzach hotelowych dominują charakterystyczne dla marki Courtyard by Marriott, stonowane kolory z palety błękitów, zieleni, szarości i czerni zestawione z naturalnymi materiałami.
W przestrzeni parteru znalazła się przestronna recepcja z trzema satelitami do obsługi gości, a także strefa miękkich siedzisk, mini market, bagażownia czy business corner. Wszystkie zaprojektowane na nowo przestrzenie utrzymane są w standardzie sieci Courtyard by Marriott.
Dodaj komentarz