Autor: Anna Wykurz, dyrektor zarządzający firmy
We Do Hotels, specjalizującej się
w marketingu dla hoteli
Branża hotelarska przeżywa prawdziwy boom inwestycyjny. Rosnąca konkurencja i zmieniające się trendy dotyczące marketingu online wymagają od hotelarzy nowych pomysłów na promocję i pozyskiwanie klientów. Tak jak dzisiaj wygodne łóżko i smaczne śniadanie to zdecydowanie za mało, by przekonać potencjalnego gościa do wybrania hotelu, tak samo nie wystarczy już prezentowanie oferty na portalach rezerwacyjnych i za pomocą własnej strony internetowej.
Czasy „Zbudujmy hotel, a goście sami przyjdą” skończyły się bezpowrotnie i teraz o klienta należy zadbać na długo przed planowanym otwarciem. Od dobrej strategii marketingowej zależy nie tylko zapewnienie gości w hotelu, ale także pozycjonowanie go na tle konkurencji i w świadomości potencjalnych klientów. Odpowiednia strategia marketingowa (lub jej brak) będzie rzutowała na kolejne miesiące, a nawet lata funkcjonowania nowego obiektu. Warto zainwestować czas w jej przygotowanie, ponieważ rzetelna i przemyślana strategia digitalowa nie tylko zapewni większy udział w rezerwacjach bezpośrednich, ale także wpłynie na twoją zależność względem portali pośredniczących.
Od czego zacząć?
1. Wizja marki i estymowany udział w przychodach.
Do kogo kierowana jest oferta hotelu? Zanim zaczniemy budować konkretną strategię marketingową, określmy, jaka jest nasza wizja hotelu: kim jest jego grupa docelowa, jaką zakładamy średnią cenę za pokój, średnie obłożenie, jaki udział w przychodach oferty biznesowej, SPA, gastronomii.
2. Określenie persony (idealnego odbiorcy).
Kim jest, czym się zajmuje, co robi i co lubi robić? Czy podróżuje prywatnie czy służbowo, samotnie czy z rodziną? Jak spędza czas online – na jakich stronach przebywa, czego szuka, czym się interesuje? To wszystko pozwoli na stworzenie skuteczniejszej oferty oraz na dotarcie do grupy docelowej.
3. Zarys strategii marketingowej – obecność w internecie.
Kiedy należy rozpocząć działania marketingowe, wprowadzając hotel na rynek, jak rozplanować budżet i w co inwestować, by zapewnić sobie rezerwacje od samego początku, a w tym jak największy udział rezerwacji bezpośrednich?
Strategia marketingowa przed otwarciem hotelu powinna zapewniać wzrost świadomości marki (hotel nie jest jeszcze znany – w wypadku nowej marki, albo nie jest kojarzony z daną lokalizacją – w wypadku hoteli sieciowych otwierających nowy hotel), ale również zainteresowanie ofertą i sprzedaż. Na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową i budżet? Strona internetowa Zadbajmy o to, by nasza strona internetowa odzwierciedla to, co gość znajdzie na miejscu, kiedy odwiedzi hotel. W wypadku hoteli sieciowych posiadających międzynarodowe strony korporacyjne dobrym rozwiązaniem jest utworzenie lokalnej strony w przyjaznej, intuicyjnej szacie graficznej. Lokalna strona jest też łatwiejsza do pozycjonowania i do zarządzania treściami. Używajmy języka, jakiego używają nasi potencjalni odbiorcy (inaczej komunikujemy się z rodzinami z dziećmi, inaczej z biznesem). Strona internetowa hotelu powinna być gotowa na długo przed planowanym otwarciem obiektu (nawet na 6-12 miesięcy wcześniej).
Dokonanie rezerwacji na stronie WWW
Upewnijmy się, że na naszej stronie internetowej gość w łatwy sposób może dokonać rezerwacji:
– silnik rezerwacyjny: wygodny i intuicyjny – zarówno dla użytkowników desktopów, jak i urządzeń mobilnych,
– numer telefonu: widoczny i klikalny
– w obiektach resortowych rezerwacje telefoniczne stanowią nawet 80 proc. wszystkich dokonywanych bezpośrednio rezerwacji,
– mail: klikalny, umożliwiający w łatwy sposób wysłanie wiadomości.
Baza mailingowa Dobrze posegregowana i zoptymalizowana baza mailingowa pozwol [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz