Autor: Arkadiusz Dawidowski, międzynarodowy konsultant
wellness & SPA, www.spakonsulting.pl
Jeżeli prowadząc hotel, ktoś uważa, że hotelowy wellness to sauny, gabinety i dobrze wyposażona sala fitness, to czas najwyższy, aby zweryfikował swój stan wiedzy. Dlaczego? Bo wkrótce może się okazać, że traci gości na rzecz konkurencji, która już wie, że branża hospitality zamienia się w branżę wellness hospitality.
Na początek dla przypomnienia kilka liczb. Przemysł wellness to dzisiaj rynek wart ponad 3,7 bln dol. i nie widać, aby zamierzał się kurczyć. Jest raczej odwrotnie. Do 2020 r. ma urosnąć do sumy 4,6 bln dol., ponieważ ogarnia coraz więcej dziedzin życia, od przemysłu kosmetycznego przez hotelarstwo, budownictwo, dietetykę, aż po medycynę i nowe technologie. Zatem to już nie jest tylko jakaś moda. To styl życia coraz większej grupy ludzi na całym świecie. Potwierdzają to badania Euromonitora (10 Top Consumers Trends 2017), według których wellness urósł do rangi symbolu statusu pozycji społecznej, ponieważ pragnienie bycia zdrowszym i sprawniejszym stało się powszechne.
Nowa kategoria „midorexia” – 50-latkowie czujący się młodziej
Sprzyja temu także zmiana rozumienia paradygmatu starości i ewidentne przesunięcie tej granicy. Żyjemy dzisiaj w świecie, w którym prawie 25 proc. ludzkości ma ponad 50 lat. Jest to absolutny rekord. Co więcej, ludzie w tym wieku wcale nie myślą o starości lub emeryturze, ale podejmują się wyzwań, które jeszcze do niedawna były w sferze zainteresowania ludzi młodych. Chcą być tak samo aktywni jak oni i wyglądać jak oni. Nie zamierzają ustępować pola. Łatwo można ich zauważyć, bo biorą udział w maratonach, mają własnych trenerów personalnych, zaufanych lekarzy medycyny estetycznej, a do garnituru zamiast lakierków wkładają conversy lub snikersy. Ta grupa klientów ma już swoją nazwę – „midorexia”, co oznacza ludzi w średnim wieku (po 50. roku życia), którzy zachowują się młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryka. To właśnie ta grupa ustala nowe priorytety wellness i kwestionuje typowe do niedawna jeszcze dla ich wieku zachowania. I co najważniejsze, jest konsumentem mogącym wydawać coraz więcej pieniędzy na różnego rodzaju produkty i usługi zdrowotne oraz kosmetyczne, których lista z roku na rok się tylko wydłuża. Nic więc dziwnego, że wellness stał się najważniejszym elementem gościnności w hotelach luksusowych (luxury) i staje się coraz powszechniejszym komponentem także w kategorii wyższej klasy obiektów (upper upscale). Oc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz