Autor: Kasia Walków
Japonia zawsze była w moich marzeniach, ale nigdy w zasięgu możliwości. Aż do tego lata. Chciałam na własnej skórze poczuć japońską gościnność, a gdzie indziej jej doświadczyć jak nie w hotelach – tak w tych luksusowych, jak i w tych malutkich, bardziej klimatycznych, a najbardziej w ryokanach.
W każdym większym japońskim mieście znajdziemy hotele najpopularniejszych marek globalnych, jak również hotele sieci japońskich, jak Okura. Są to luksusowe budynki, w których ceny za apartament osiągają kosmiczne sumy, ale w Japonii można też znaleźć hoteliki tanie i ekonomiczne czy przespać się w słynnych hotelach kapsułowych. Ale to nie one cieszą się największa popularnością. Japończycy i turyści bardzo chętnie wybierają ryokany, czyli tradycyjne japońskie gospody, które znajdują się we wszystkich większych i mniejszych miastach. Dopiero tam można w pełni odczuć niezwykłą japońską gościnność. Ryokany to idealne miejsce, by poczuć siłę tradycji i, co równie ważne, skosztować prawdziwie japońskich domowych przysmaków. Miałam szczęście nocować w takim miejscu, w ryokanie zarządzanym przez wspaniałą rodzinę w Kioto. Znajdował się w dwupiętrowym drewnianym budynku urządzonym w typowym japońskim stylu. Kwaterując się, miałam okazję poznać przemiłą właścicielkę, która wraz z mężem i rodziną prowadzi swoją gospodę od ponad 30 lat. Po zameldowaniu, które trwało krótko i było bardzo sympatyczne, zostałam poproszona o – co [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz