Pranie i rental

Autor: Dusan Kalinic. Autor jest dyrektorem generalnym Salesianer Miettex
Dynamiczne decyzje klientów, które powodują, że z dnia na dzień niemal pusty hotel potrafi wypełnić się gośćmi, stanowią duże wyzwanie operacyjne. W szczególności jest to istotne z punktu widzenia zaopatrzenia w czystą bieliznę hotelową. Większość hoteli posiadających własną pralnię powstało jeszcze w czasach PRL. Otwierały ją niejako z przymusu, wynikającego z ograniczonego dostępu do dobrej jakości usług pralniczych. Obecnie hotele z własną pralnią odchodzą do historii. Decydując się na własną pralnię, trzeba uwzględnić wiele inwestycji, które generują niemałe koszty (m.in. park maszynowy, środki chemiczne, obsługa, media). Z branżowych szacunków wynika, że własna pralnia hotelowa mogąca obsłużyć 4 tony prania dziennie opłaca się dopiero przy ok. 400-500 pokojach. Należy także wziąć pod uwagę, że pralnia wewnętrzna wymaga zatrudnienia minimum czterech osób. Dlatego w przeważającej większości obiektów najlepszym rozwiązaniem są wyspecjalizowane pralnie zewnętrzne, a najlepiej kompleksowo podchodzące do tematu, które oprócz procesu prania same oferują także tekstylia hotelowe. Hotel odd aje zarazki do pralni Choć podczas podejmowania jakichkolwiek decyzji biznesowych względy finansowe są priorytetem, warto zastanowić się nad czynnikami pozacenowymi, które pozwalają obrać kierunek poszukiwania nowych rozwiązań. Skupiając się na poszukiwaniu najtańszego dostawcy, czasami zapomina się o jakości. Niska cena rzadko idzie w parze z jakośc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *