Analiza efektywności kampanii Google Adwords

Autor: Wojciech Sroka, właściciel agencji Get In Web, specjalizującej się w obsłudze programów Google Adwords i Google Analytics dla branży hotelarskiej. Autor bloga HotelAnalytics.pl
Kampanie Google AdWords w czasach, gdy ruch na stronie coraz częściej jest kupowany, stały się jednym z głównych źródeł pozyskiwania użytkowników. Dzięki tej platformie można zarówno budować duży zasięg kampanii, jak i sprowadzać na stronę bardzo precyzyjny ruch użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google. Ponadto dla hotelarzy przygotowano innowacyjne formaty reklamowe w GMailu czy na YouTube. Pomimo pozornej łatwości platforma reklamowa Google może być zarówno doskonałym źródłem pozyskiwania gości w hotelu, jak i studnią bez dna, jeśli chodzi o budżet. Wszystko zależy od umiejętności prowadzenia kampanii, którą większość hotelarzy powierza agencjom. Za zlecaniem kampanii przemawiają oszczędność czasu, wykorzystywanie doświadczenia agencji, lepsze analizy rezultatów czy lepsze wykorzystanie budżetu. Warto jednak wiedzieć, jak tę pracę kontrolować. Dzięki wprowadzeniu do tematu podstawowych metryk jakościowych oraz konfiguracji konwersji, omówionych w poprzednich numerach „Hotelarza”, możemy już bez trudu sprawdzić efekty, jakie przynosi kampania w Google. LISTA KONTROLNA ZADAŃ Każda profesjonalna agencja prowadząca kampanie przed rozpoczęciem współpracy powinna zapewnić hotelowi czynności przygotowawcze, a trakcie wykonywania prac dostarczać bieżących informacji. Warto je zebrać w formie listy kontrolnej i odpowiedzieć sobie na te pytania: • czy agencja skonfigurowała konto Google Analytics lub połączyła konto Google AdWords z istniejącym kontem Google Analytics? • czy agencja wyznaczyła cele konwersji pod realizowane kampanie? • czy agencja przydzieliła dostęp do Google AdWords/Google Analytics działowi marketingu? • czy agencja przekazuje bieżące raporty z wyników kampanii przynajmniej raz w miesiącu? Jeśli na powyższe pytania hotelarz odpowiedział twierdząco, to znaczy, że agencja może monitorować i raportować wyniki kampanii, a hotel w swojej instalacji Google Analytics kontrolować jej efekty. Na co wobec tego warto zwrócić uwagę? ANALIZA KAMPANII Podstawowym raportem do analizy kampanii jest raport o tej samej nazwie (Pozyskiwanie > AdWords > Kampanie). To dzięki niemu można obserwować skuteczność swoich kampanii. Widok tego raportu zaczyna się od prezentacji domyślnej grupy danych, ale dzięki karcie Eksplorator można w szybki sposób zmienić widok na inną, interesującą hotel grupę. Ten często niezauważany element pozwala znaleźć odpowiedzi na wiele pytań. Czy kampanie skutecznie przyciągają nowych lub powracających użytkowników? Czy użytkownicy się angażują? Ile przychodu przynoszą użytkownicy? Które kampanie odpowiadaj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *