Śniadanie – Dobór produktów, prezentacja, opis

Autor: Radek Fischbach, dyrektor gastronomii w Resort Nosalowy Dwór & SPA
Hotelowe śniadanie to posiłek, który ma olbrzymi wpływ na postrzeganie całości obiektu. Jego forma, sposób podania, stacje live cooking, różnorodność asortymentu, a także samo miejsce i atmosfera mają wpływ na ostateczną ocenę. Często to właśnie przez pryzmat tego jednego posiłku goście dokonują oceny poziomu, na jakim znajduje się cała gastronomia w hotelu, a i jakości całego hotelu Z tego względu ważne jest, aby zadbać o takie kwestie jak dobór produktów, ich prezentacja w bufecie i opis oraz odpowiednie przygotowanie personelu. Dobór produktów – różnorodnie i efektywnie Goście stają się coraz bardziej świadomi. W ostatnich latach można zaobserwować trend polegający na wzroście ich oczekiwań co do pozyskiwania szeroko rozumianej wiedzy na temat samego pochodzenia i sposobu przetwarzania żywności. Programy kulinarne, specjalne kanały telewizyjne czy social media codziennie dostarczają im mnóstwa informacji, które chcą wykorzystać w codziennym funkcjonowaniu. Idealną porą na jej wykorzystanie jest śniadanie. Co połączyć, by zaznać uczucia sytości, co jest fit, co nie jest bio, skąd pochodzą truskawki serwowane w środku zimy, czy faktycznie produkt light będzie zdrowszy niż „nielajt” etc. Hotelarze muszą przygotować wybór produktów w taki sposób, by każdy gość mógł znaleźć coś dla siebie. Ale nie można też przesadzić z tą różnorodnością, bo trzeba pamiętać, że oprócz satysfakcji z pobytu gości, dla hotelu równie ważne są wskaźniki gastronomiczne, na podstawie których rozliczany jest dział gastronomii. Na szczęście wzrost świadomości konsumentów powoduje, że ich oczekiwania wobec śniadań są coraz częściej zbieżne ze świadomością ceny, jaką muszą za nie zapłacić. Bez względu na to, czy jest to opłata dodatkowa czy wliczona w cenę pokoju. Oczywiście cały czas zdarzają się osoby płacące 40 zł za śniadanie i rozczarowane, że w tej cenie nie ma szampana i sałatki z grillowanym tuńczykiem. Konsumenci sami dokonują zakupów do własnych gospodarstw domowych, zdają więc sobie sprawę z cen poszczególnych asortymentów. Wiedzą również, skąd te rozbieżności cenowe w wypadku teoretycznie takiego samego produktu wynikają. Tak samo zostaną ocenieni hotelarze. Co z tego, że w ofercie znajduje się osiem rodzajów wędlin, skoro wszystkie smakują tak samo? Różnice polegaj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Jedna odpowiedź do “Śniadanie – Dobór produktów, prezentacja, opis”

  1. ania pisze:

    Dziś goście są bardzo świadomi. produkty pojedynczo pakowane (jak np. herbata) powinny zawierać dokładny opis i skład, najlepiej w kilku językach. Polecam markę Veertea, która wychodzi naprzeciw potrzebom świadomego klienta. https://veertea.com/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *