Autor: Katarzyna Grzeszkowiak. Autorka jest managerem
marketingu w Olandii
Ekologia stała się w ostatnich latach wielkim hitem. Wszystko, co jest eko, bio czy z zielonym listkiem na opakowaniu, cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Także w hotelarstwie podejmuje się wiele działań mających na celu dbałość o środowisko, oszczędność energii, ale także pomaganie innym.
Dziś gość w hotelu może nie tylko spróbować regionalnych i ekologicznych produktów, ale także wspierać pożyteczne inicjatywy dla społeczeństwa i środowiska. Dodatkowo naturalne uwarunkowania Polski mają bardzo pozytywny wpływ na rozwój ekoturystyki – teren naszego kraju jest zalesiony w niemal 30 proc., a do tego liczne jeziora oraz walory kulturowe tylko potwierdzają ten drzemiący potencjał.
Po maganie innym
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) została dostrzeżona przez właścicieli hoteli jako szansa, by mocniej zaistnieć na rynku, a jednocześnie swoimi działaniami zrobić coś dobrego dla otaczającego świata i lokalnej społeczności. Najmocniej wykorzystują ją sieci hotelarskie, jak np. Orbis/AccorHotel, jednak już częściej działania CSR są wprowadzane w mniejszych obiektach i wpisywane do strategii rozwojowych. Jednym z takich obiektów jest Olandia w wielkopolskim Prusimiu nad Jeziorem Kuchennym – rodzinna firma, która tworzy i wspiera inicjatywy związane m.in. z niesieniem pomocy. – Już od kilku lat prowadzimy fundację, która nie tylko wspiera chore i potrzebujące dzieci z regionu, ale także dba o ich rozwój i edukację. Organizujemy m.in. warsztaty muzyczne, plastyczne czy rękodzielnicze, w których biorą udział osoby z różnych grup wiekowych, zarówno pełnosprawne, jak i niepełnosprawne. W ten sposób rozbudzamy wrażliwość społeczną, tolerancję oraz pomagamy kreować odpowiednie postawy obywatelskie – mówi Olaf Makiewicz, właściciel kompleksu. Inną inicjatywą jest oferta skierowana do grup jako atrakcja podczas imprezy integracyjnej, czyli budowanie bud dla psów w schronisku. Zadaniem jest wybudowanie przez każdy zespół budy dla psa według przedstawionego schematu z wykorzystaniem otrzymanych, również jako nagrody w innych konkursach, materiałów i narzędzi. Zabawa trwa dwie-trzy godziny i liczy się w niej czas oraz jakość wykonania. Wszystkie wykonane budy trafiają potem do schroniska. Olandia organizuje również dla gości pokazy pierwszej pomocy, a dla najmłodszych warsztaty z tworzenia codzie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz