Autor: Piotr Stawiński
Na rynku zadebiutowały dwie marki sieci Hilton Worldwide – ekonomiczna Tru by Hilton, pozycjonowana poniżej Hampton by Hilton, i soft brand Tapestry Collection by Hilton z segmentu 4-gwiazdkowego. Sieć Wyndham Hotel Group ogłosiła stworzenie swojego soft brandu w zbliżonym segmencie do Tapestry – Trademark Hotel Collection. Nową markę ekonomiczną przygotowuje też sieć IHG, którą pozycjonuje tak jak Hilton swojego Tru, poniżej najtańszego dotychczasowego brandu w swoim portfolio, czyli Holiday Inn Express.
Jednym z najważniejszych trendów w globalnym hotelarstwie, obok koncentracji sieci, czyli przejmowania się nawzajem, aby tworzyć jeszcze większe grupy (z bardzo aktywnym udziałem chińskich graczy), jest wprowadzanie cały czas nowych marek, w szczególności tzw. soft brandów, skupiających niezależne hotele, mogące korzystać z sieci dystrybucji i marketingu globalnych graczy. Wszystko to ma na celu powiększenie swojego zasięgu przez sieci, aby skutecznie konkurować, z jednej strony, z pośrednikami rezerwacyjnymi, jak Expedia czy Booking.com, a z drugiej – z rosnącą popularnością portali oferujących alternatywne formy zakwaterowania, jak Airbnb. I proces multiplikacji marek staje się coraz szybszy. Jeszcze pod koniec ubiegłej dekady cztery największe sieci oferowały niespełna 20 marek, dzisiaj sam Marriott International ma ich 30. A ostatnie tygodnie pokazują, że trend ten wcale nie ulega osłabieniu, a wprost przeciwnie.
Hilton wprowadził dwie nowe marki: ekonomiczną Tru…
W maju na amerykańskim rynku zadebiutowały hotele pod dwiema nowymi markami Hilton Worldwide, których stworzenie sieć ogłosiła kilkanaście miesięcy wcześniej. Przy lotnisku w Oklahoma City ruszył pierwszy Tru by Hilton z 85 pokojami, a sieć deklaruje, że w przygotowaniu jest blisko 450 kolejnych i będzie to najpopularniejsza spośród wszystkich jej 15 marek.
Tru by Hilton to najniżej pozycjonowany brand w portfolio Hiltona, pod Hamptonem by Hilton – największą obecnie marką z 2,2 tys. hoteli, która dotychczas była jedyną ze średniego segmentu. Tru ma wypełnić lukę w portfelu sieci, w którym nie było brandu dla gości kierujących się głównie ceną, ponieważ stworzony z tą myślą Hampton zaczął być wy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz