Autor: Zbyszek Bugaj
Z badań Cornell University wynika, że na budowanie lojalności gości największy wpływ mają trzy czynniki:
(1) wygląd pokoju hotelowego (liczy się jego wystrój, wielkość i udostępniane gościom udogodnienia);
(2) kwalifikacje personelu oraz jakość świadczonych usług,
(3) marketing, czyli: marka hotelu, jego reputacja i stosunek jakości do ceny.
Badania pokazują, że najistotniejszymi czynnikami pozwalającymi utrzymać lojalność gości są pracownicy i skuteczne zarządzanie operacyjne. Tak się składa, że są to te właśnie obszary, na których koncentruje się uwaga menedżera generalnego hotelu (czyli głównie: selekcja pracowników, szkolenia, organizacja pracy, tworzenie zachęt do wydajniejszej pracy).
Jedną z teorii zarządzania hotelem – praktykowaną niekiedy także w obiektach w Polsce – jest połączenie satysfakcji gości z satysfakcją z pracy personelu hotelowego. Stworzenie takiego środowiska, w którym korzystna atmosfera pracy przekłada się w sposób automatyczny na zwiększone zaufanie, lojalność gości i ostatecznie zyskowność hotelu jest ideałem każdego menedżera. Ogólna atmosfera hotelu – przy czym istotny na nią wpływ ma także dobre samopoczucie personelu – zwiększa lojalność gości o 73 proc.!
[...]
(1) wygląd pokoju hotelowego (liczy się jego wystrój, wielkość i udostępniane gościom udogodnienia);
(2) kwalifikacje personelu oraz jakość świadczonych usług,
(3) marketing, czyli: marka hotelu, jego reputacja i stosunek jakości do ceny.
Badania pokazują, że najistotniejszymi czynnikami pozwalającymi utrzymać lojalność gości są pracownicy i skuteczne zarządzanie operacyjne. Tak się składa, że są to te właśnie obszary, na których koncentruje się uwaga menedżera generalnego hotelu (czyli głównie: selekcja pracowników, szkolenia, organizacja pracy, tworzenie zachęt do wydajniejszej pracy).
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz