Autor: Adam Pilczuk. Autor jest dyrektorem ds. strategii i rozwoju
w Chopin Airport Development
Profesjonalny proces pre-openingu z dużym prawdopodobieństwem doprowadzi do bezproblemowego otwarcia obiektu hotelowego, a także wspomoże późniejszą działalność operacyjną. Jakie są główne problemy i błędy w fazie przygotowania hotelu do otwarcia?
• ZATRUDNIENIE KLUCZOWEGO PERSONELU
Jednym z głównych błędów fazy pre-openingu jest zbyt późne zatrudnienie kluczowego personelu hotelowego. Najczęstszym powodem takiej sytuacji jest brak doświadczenia inwestora w prowadzeniu biznesu hotelowego, a także chęć oszczędności. Praktyka wskazuje, że dyrektor hotelu powinien zostać zatrudniony na minimum pół roku przed planowaną datą otwarcia hotelu, a optymalnym okresem jest 10 do 12 miesięcy. Dyrektor hotelu odpowiedzialny będzie za rekrutację kierowników poszczególnych departamentów w hotelu (optymalnie mniej więcej na sześć miesięcy przed planowanym otwarciem, najpóźniej na trzy miesiące), a także przygotowanie i nadzór nad całościowym przygotowaniem obiektu do działania. W wypadku obiektu sieciowego bardzo istotnym elementem jest doświadczenie zatrudnionego dyrektora w otwieraniu hoteli tego typu. Do niego właśnie trafią wszystkie manuale sieci dotyczące fazy pre-openingu, dlat [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz