Employer branding w hotelowym SPA

Autor: Anita Bajdalska. Autorka jest certyfied SPA supervisorem ISPA
Budowanie marki firmy przyjaznej dla pracownika jest procesem długotrwałym i stosunkowo nowym. Ale większość pracodawców już wie, że lojalny i w pełni identyfikujący się z firmą pracownik jest dziś bezcennym nabytkiem. Te firmy, które tego nie rozumieją, mogą mieć kłopoty z pozyskaniem pracowników, którzy dzisiaj są bardziej wybredni niż kiedykolwiek. Zaczyna się era, w której o dobrych specjalistów trzeba zawalczyć, szczególnie w kontekście wkraczania na rynek nowego pokolenia tzw. millenialsów, które dyktuje swoje warunki. Employer branding jest terminem z zarządzania zasobami ludzkimi, oznaczającym budowanie marki pracodawcy. W sporym skrócie to strategia zmierzająca do zbudowania opinii o firmie jako o pracodawcy, u którego ludzie chcą pracować z wyboru, a nie tylko z konieczności. Atrakcyjny pracodawca to taki, który może pochwalić się dobrą opinią na rynku pracy, stara się sprostać oczekiwaniom pracowników i respektuje obietnice, jakie zawarte są w jego ogłoszeniach o pracy. Hotele zaczynają mieć kłopoty ze znalezieniem wysoko wykwalifikowanej kadry do pracy, dlatego zbudowanie marki i dobrej reputacji na pewno będzie się opłacało. Taka mocna marka pracodawcy pozwala wybierać wśród kandydatów, a co najważniejsze – ściąga największe talenty, które mogą być wartościowe dla rozwoju hotelu i dać mocną przewagę konkurencyjną. Branża SPA & wellness jest cały czas obszarem ogromnego zainteresowania i wiele osób podejmuje naukę na kierunkach z nią związanych. Wydaje się, że na razie nie ma większych kłopotów ze znalezieniem pracownika do SPA, ale biorąc pod uwagę coraz większą liczbę takich obiektów, a także m.in. to, że europejskie SPA chętnie zatrudniają wykwalifikowanych Polaków, można się spodziewać, że niebawem i w tych departamentach hotelu zacznie występować deficyt. Działania wewnętrzne i zewnętrzne Budowanie marki pracodawcy należy dobrze zaplanować, aby nie marnotrawić czasu i pieniędzy na mało skuteczne działania wizerunkowe, które nie będą przynosić oczekiwanych korzyści. W pierwszej kolejności trzeba określić zakres prac oraz kompetencji osób, które powinny takie działania w hotelu SPA zaprojektować i wdrożyć. Na employer branding składają się działania z zakresu HR, marketingu i PR. Zbudowanie skutecznej strategii powinno być dziełem wszystkich tych specjalistów, jeśli takich ma się w swoim hotelu. Jeśli hotel sam nie zdoła tego zrobić, może zlecić przygotowanie takiej strategii wyspecjalizowanej agencji, których jest coraz więcej na rynku. Działania muszą być realizowane w dwóch obszarach: wewnętrznym i zewnętrznym. Pierwszy to przekaz do obecnych pracowników, którzy będą najlepszymi ambasadorami swojego miejsca pracy (z reguły działania te realizowane są przez działy HR [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *