Autor: Natalia Bała, dział marketingu Kärcher
Odpowiedzialne zarządzanie sprawami czystości i higieny musi być standardem w branży hotelarskiej. Pozwala ono na podniesienie dobrego samopoczucia gości i buduje wizerunek hotelu. Na kształtowanie tego wizerunku wpływa nie tylko stan pokoi hotelowych, ale także kuchni, restauracji, holu, klatki schodowej oraz terenu zewnętrznego czy parkingu hotelowego.
Hotelarze koncentrują się na komforcie samego pokoju, często zapominając, że wizytówką hotelu są także np. elewacje i okna, które niemyte przez długi czas odstraszają swym wyglądem, czy parking, który powinien być zawsze czysty i pozamiatany. Otoczenie hotelu to trawniki, podjazdy, a nierzadko także ogrody z alejkami, korty tenisowe czy zewnętrzne baseny. Każde z tych miejsc musi być utrzymane w tak samo nienagannej czystości jak pokoje i zachęcać wyglądem potencjalnych gości.
Błędy, jakie najczęściej popełniają hotelarze
Liczy się pierwsze wrażenie – to powiedzenie sprawdza się zwłaszcza w branży hotelarskiej i restauratorskiej. Gdy tylko goście przekroczą próg hotelu i znajdą się w jego recepcji, powinni natychmiast zobaczyć i poczuć, że czystość jest tu najważniejsza. Częstym błędem właścicieli czy zarządców hotelu jest to, że nie inwestują w profesjonalny system mat wejściowych (optymalny system składa się z trzech rodzajów mat do trzech stref). Pamiętać należy, że to właśnie w tym miejscu zatrzymywana jest największa ilość stałych zanieczyszczeń, np. piasku, co ogranicza znacznie koszty sprzątania i chroni posadzkę przed zniszczeniem. 80 proc. wszelkich zanieczyszczeń dostaje się do budynku wejściem głównym. Kolejnym błędem są źle dobrane parametry urządzeń. Goście wymagają od hotelu czystości i przede wszystkim spokoju, zatem proces sprzątania nie powinien zaburzać im tego komfortu. Urządzenia do sprzątania hotelowych pokoi muszą posiadać specjalne cechy: mają być ciche, łatwe do przenoszenia i ergonomicznie zaprojektowane. W hotelach dominują wykładziny dywanowe, których stan często pozostawia wiele do życzenia. Osoby odpowiedzialne za utrzymanie czystości powinny większą uwagę skupiać na tzw. czyszczeniu pielęgnacyjnym (odświeżaniu) wykładzin. Podczas pielęgnacji wykładzina pozostaje nieprzemoczona, a jej spodnia warstwa jest sucha. Dobrą metodą czyszczenia wykładzin jest metoda kapsułkowania, polegająca na wcieraniu wcześniej naniesionego środka w głąb wykładziny za pomocą urządzenia ze szczotkami walcowymi. Środek podczas schnięcia otacza brud i zamyka go w m [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz