Autor: Urszula Kołtko, Tomasz Pieniążek. Autorzy są partnerami
Mumotive Consulting Group
Sfera zarządzania ludźmi w organizacjach i związana z tym tematyka szkoleń personelu rozwija się co najmniej tak samo dynamicznie jak obszary zarządzania przez technologie. Coraz częściej menedżerowie oraz właściciele firm zdają sobie sprawę, że świadome zarządzanie rozwojem kompetencji to nie kaprys, ale konieczność, bez której trudno zachować rynkową konkurencyjność.
Instytut Gallupa, badając wzajemne zależności między zaangażowaniem pracowników a wynikami firmy, wskazał na cztery główne elementy, które świadczą o dużym potencjale rozwojowym firmy. Są to: wydajność pracy, zyskowność, rotacja pracowników i zadowolenie klienta. W tym kontekście świadomość zarządzania ludźmi jest nie do przecenienia, biorąc pod uwagę, że dwa z czterech czynników sukcesu zależą właśnie od tego, w jakim stopniu ludzie w organizacji pracują wydajnie oraz w jakim stopniu są do niej przywiązani i nie chcą z niej odchodzić. A trzecim jest zadowolenie klienta, które w branży hotelarskiej, jak w mało której, w bardzo dużym stopniu zależy bezpośrednio od pracowników, ich zaangażowania, umiejętności i kompetencji.
Jakie hotele odnoszą sukces
Instytut Gallupa, szukając odpowiedzi na pytanie, jakie organizacje odnoszą sukces, stwierdził, że te, w których pracownicy: wiedzą, czego oczekuje się od nich w pracy, codziennie mają możliwość wykonania tego, co potrafią najlepiej, czują się docenieni lub pochwaleni (chociaż raz w ciągu tygodnia), uważają, że są zauważeni w pracy przez szefa (lub kogoś innego) jako osoba, a nie tylko jako pracownik, są zachęcani przez przełożonego (lub kogokolwiek innego w pracy) do dalszego rozwoju, osiągają sukcesy biznesowe. Można powiedzieć: nic prostszego. Wystarczy, że przedstawia się podwładnym jasne cele i zadania, przy tym dokładnie instruuje, jak mają je wykonać, planuje ich pracę, ma się świadomość silnych stron każdego z pracowników i codziennie je wykorzystuje podczas planowania zadań, regularnie docenia ich pracę i osiągnięcia oraz przede wszystkim zachęca się ich do ciągłego rozwoju. Jeżeli na każde z tych stwierdzeń odpowiedź brzmi „tak”, gratuluję – pracownik to doceni, a gość zauważy i chętnie wróci do hotelu. A jeśli nie na wszystkie pytania odpowiedzieć brzmi „tak”? Nic straconego. Zarządzanie to umiejętność, której można się nauczyć. Jak? Na przykład przez mechanizm zapamiętywania i tworzenie nowych nawyków w codziennej pracy. Nawyki to zachowania wykonywane automatycznie, są one składowymi umiejętności bardziej złożonych, np. nawyk chwalenia pracowników jest składową umiejętności zarządzania ludźmi. Ale nawyku nie nabiera się po jednorazowym wykonaniu. Wymaga to 20-30 świa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz