Orbis sprzedał pod koniec grudnia hotele Mercure i ibis w Częstochowie za 29,5 mln zł Bankowi BGŻ BNP Paribas. Jednocześnie podpisał umowę franczyzy z siecią DeSilva, która wzięła je w leasing od banku i będzie prowadzić pod dotychczasowymi markami.
Na podobnej zasadzie sprzedano wcześniej za 10,5 mln Mercure Opole, którym zarządzać będzie DeSilva. Otwarty w 1973 roku hotel Mercure Częstochowa dysponuje 102 pokojami, salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni 400 mkw. i restauracją Winestone, a wybudowany w 2001 roku ibis – 125 pokojami. Umowa sprzedaży podpisana została 23 grudnia, a 30 listopada sfinalizowano zawartą pod koniec września przedwstępną umowę sprzedaży hotelu Mercure Opole ze 103 pokojami, siedmioma salami konferencyjnymi na 280 osób i restauracją Winestone. Hotel w Opolu sprzedany został indywidualnemu inwestorowi, z którym Orbis podpisał franczyzę na dalsze prowadzenie obiektu pod marką Mercure, zarządzanego przez spółkę DeSilva. Z kolei 16 grudnia sfinalizowana została przedwstępna umowa ze stycznia sprzedaży hotelu Mercure Mrągowo Resort & Spa za 18,6 mln zł spółce Deporium należącej do tureckiego biznesmena Sabri Bekdasa. Wszystkie te transakcje są zgodne ze strategią Orbisu, polegającą na koncentracji inwestycji własnych w siedmiu głównych aglomeracjach Polski i pozbywaniu się hoteli w innych miastach, pozostając w nich jako franczyzodawca marek AccorHotels. Jeszcze w grudniu Orbis sprzedał też działkę niehotelową przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie za blisko 14,4 mln zł innej spółce Sabri Bekdasa Melior Investment. Po zrealizowaniu wszystkich tych transakcji na konto Orbisu wpłynie 75,5 mln zł.
Na podobnej zasadzie sprzedano wcześniej za 10,5 mln Mercure Opole, którym zarządzać będzie DeSilva. Otwarty w 1973 roku hotel Mercure Częstochowa dysponuje 102 pokojami, salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni 400 mkw. i restauracją Winestone, a wybudowany w 2001 roku ibis – 125 pokojami. Umowa sprzedaży podpisana została 23 grudnia, a 30 listopada sfinalizowano zawartą pod koniec września przedwstępną umowę sprzedaży hotelu Mercure Opole ze 103 pokojami, siedmioma salami konferencyjnymi na 280 osób i restauracją Winestone. Hotel w Opolu sprzedany został indywidualnemu inwestorowi, z którym Orbis podpisał franczyzę na dalsze prowadzenie obiektu pod marką Mercure, zarządzanego przez spółkę DeSilva. Z kolei 16 grudnia sfinalizowana została przedwstępna umowa ze stycznia sprzedaży hotelu Mercure Mrągowo Resort & Spa za 18,6 mln zł spółce Deporium należącej do tureckiego biznesmena Sabri Bekdasa. Wszystkie te transakcje są zgodne ze strategią Orbisu, polegającą na koncentracji inwestycji własnych w siedmiu głównych aglomeracjach Polski i pozbywaniu się hoteli w innych miastach, pozostając w nich jako franczyzodawca marek AccorHotels. Jeszcze w grudniu Orbis sprzedał też działkę niehotelową przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie za blisko 14,4 mln zł innej spółce Sabri Bekdasa Melior Investment. Po zrealizowaniu wszystkich tych transakcji na konto Orbisu wpłynie 75,5 mln zł.
Dodaj komentarz