Autor: Anita Bajdalska. Certified SP A Supervisor ISP A
Święta Bożego Narodzenie mają swój magiczny charakter i specyficzną oprawę, którą często wykorzystuje się także w hotelach. Jak stworzyć i promować okazjonalną ofertę świąteczną w hotelowym SPA, aby nie pozostała tylko na papierze cennika, ale zainteresowała gości, którzy na długo zapamiętają taki pobyt w SPA?
Specjalnie przygotowane pakiety świąteczno-noworoczne są już normą w obiektach hotelowych, ciesząc się coraz większą popularnością wśród gości. Szczegółowe kalkulacje takich pakietów pobytowych są znane zarządcom hoteli i nie zawsze przynoszą one wymierny wynik finansowy, jednak na pewno aspekt emocjonalny takich pobytów jest bezcenny, co często przekłada się na ponowne decyzje o wyjeździe do takiego hotelu w innym okresie. Święta powinny zagościć także w hotelowym SPA, nie tyko w formie zmiany jego wystroju, ale również w oferowanym gościom specjalnym menu SPA. Nie chodzi jedynie o szatę graficzną menu, która powinna być odmienna (w tym celu stosuje się „wkładki”, aby nie trzeba było drukować nowych ofert), ale również o oferowane zabiegi, bardziej tematycznie powiązane ze świętami. Jak zatem stworzyć takie zabiegi?
Mak, migdały, cytrusy w zabiegach na ciało
Zabiegi na ciało dają więcej możliwości i pozwalają na większą kreatywności niż w przypadku zabiegów na twarz, które wymagają bardziej specjalistycznych receptur. Polskie tradycje bożonarodzeniowe różnią się w zależności od regionu, ale jednak łączą się w preferencjach kulinarnych. I to właśnie na ich bazie można przygotowywać świąteczną ofertę… zabiegów. Można przygotować specjalny peeling z ziarenek maku, łącząc go z jakimś aromatycznym olejem i mamy peeling makowy czyli kresową „kutię” w SPA. Peeling można także zrobić ze zmielonych migdałów lub innych bakalii i wymieszać z produktem bazowym. W zależności od rodzaju skóry trzeba jednak wielkość produktów ścierających dostosować do potrzeb danego gościa. Przy delikatnej skórze z teleangiektazjami (poszerzonymi drobnymi naczyniami krwionośnymi) na pewno wybrać należy drobniejszy materiał ścierny, czyli mak będzie bardziej bezpieczny niż zmielone migdały. Można również pokusić się o przygotowanie zabiegu cytrusowego, na który składać się będzie miąższ z rozdrobnionych owoców cytrusowych w połączeniu z olejem, mlekiem albo mąką w celu uzyskania odpowiedniej, bardziej kremowej konsystencji.
Korzenne przyprawy, czekolada, miód
Boże Narodzenie to również prawdziwy festiwal przypraw korzennych, które można wykorzystać jako dodatek w postaci aromatycznych olejków do peelingów i masek, a również doskonale nadaje się do aromatyzowania pomieszczeń, które mogą być otulane zapachami cynamonu, kardamonu czy wanilii. Te aromatyczne przyp [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz