Autor: Joanna Bartnik. Autorka jest managerem
ds. HoReCa w firmie Gricard Polska
Ile jest obiektów hotelowych, tyle można spotkać różnorodnych powierzchni, które wymagają sprzątania. Fantazja projektantów nie zna granic, jednak bardzo często wygląd wygrywa z funkcjonalnością i piękna powierzchnia staje się koszmarem personelu sprzątającego, a z czasem może nawet zacząć bardziej szpecić niż ozdabiać.
W funkcjonującym już hotelu trzeba dostosować się do istniejących warunków. Ale jak to zrobić, jeśli wyposażono je w uciążliwe i bardzo wymagające powierzchnie? Przede wszystkim należy wiedzieć, z czym ma się do czynienia. Rozpoznanie rodzaju powierzchni, która ma być sprzątana, jest pierwszym krokiem do sukcesu. Wiedza taka pozwala na dobranie odpowiednich środków czystości oraz technik sprzątania w taki sposób, aby nie tylko wyczyścić daną powierzchnię, ale również (albo nawet przede wszystkim) jej nie zniszczyć. Jakie więc powierzchnie sprawiają największe problemy i jak sobie z nimi radzić?
Marmur
Ze względu na swoje właściwości fizyczne i piękny wygląd marmur zalicza się do najbardziej szlachetnych materiałów wykorzystywanych w obiektach hotelowych. Jest on odzwierciedleniem prestiżu, luksusu i elegancji. Należy jednak pamiętać, że jest też kamieniem nieodpornym na środowisko kwasowe. Może to być szczególnie problematyczne jeśli chodzi o obszar sanitariatów, gdyż to właśnie w łazienkach czy toaletach najczęściej stosowanymi preparatami są te mające odczyń kwaśny (których zadaniem jest przede wszystkim usuwanie kamienia). Niestety dla marmuru kontakt z kwaśnym środkiem czystości jest bardzo szkodliwy – nawet jeśli krótkotrwały, to i tak może spowodować zmatowienie, plamy oraz zniszczenie wierzchniej warstwy, których nie da się usunąć przy użyciu chemii (wtedy wchodzi w grę tylko ingerencja w strukturę kamienia, np. kosztowna i czasochłonna krystalizacja, która przywróci właściwy wygląd powierzchni). Dlatego tak ważne jest stosowanie profesjonalnych, odpowiednich dla danego podłoża środków czystości – preparatów lekko zasadowych, które skutecznie usuną osady oraz kamień wodny, a jednocześnie będą bezpieczne dla czyszczonej powierzchni.
PCV
PCV nie jest może materiałem szczególnie trudnym w utrzymaniu, jednak problem pojawia się kiedy mamy do czynienia z podłożem zarysowanym. Brud wchodzi wówczas w rysy i nie można go usunąć podczas standardowego sprzątania, co więcej, każdorazowo utrwala się on w zagłębieniach. Bardzo ważne [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz