Sztuka budowy hotelu w centrum miasta

Autor: Mariusz Białek. Autor jest prezesem zarządu firmy ALLCON Budownictwo, która zbudowała m.in. hotele Radisson Blu, Golden Tulip, Dwór Oliwski i Puro w Gdańsku
Bardzo dobra lokalizacja, nieprzekraczalne terminy realizacji, odpowiednia jakość użytych materiałów do wyposażenia wnętrz – to tylko niektóre wymogi, jakie musi wziąć pod uwagę generalny wykonawca hotelu przyjmujący zlecenie od inwestora. A inwestorzy zawsze oczekują, że sam proces budowy będzie bardzo dokładnie zaplanowanym przez wykonawcę przedsięwzięciem, nawet jeśli sami zmieniają jej parametry i warunki już w trakcie inwestycji. Jak sprostać oczekiwaniom inwestora? Najkrócej mówiąc: trzeba jak najlepiej poznać te oczekiwania. Im wyższej klasy jest budowany hotel, tym więcej czynników należy wziąć pod uwagę. Trudna budowa w otoczeniu zabytków Inwestorom zawsze zależy na parcelach w ścisłych centrach miast lub jak najbliżej centrum, w otoczeniu zabytków, miejsc ważnych z turystycznego i biznesowego punktu widzenia. Inwestycje planowane w miejscach o walorach historycznych często niosą ze sobą dodatkowe wymogi w postaci konieczności uzyskania różnego rodzaju zgód konserwatora zabytków. Przykładowo, ustawa o ochronie zabytków z 23 lipca 2003 roku ściśle reguluje postępowanie w przypadku znalezienia cennych przedmiotów. Koszty pokrywa organizator budowy, a zakres i rodzaj badań archeologicznych ustala wojewódzki konserwator zabytków, dostosowując decyzję do planowanych pra [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *