Autor: Piotr Stawiński
Hiszpania i Polska osiągnęły najwyższe w Europie wzrosty wskaźnika RevPAR w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku, odpowiednio o 14,8 i 11,7 proc. – wynika z raportu MKG Hospitality przygotowanego dla HOTREC. Największe spadki zanotowała Belgia (-13,7) i Francja (-5,3). W lipcu Polska osiągnęła najwyższy w Europie wzrost RevPAR o 22,2 proc. Jak wynika z danych STR, październik w największych polskich miastach był porównywalny do ubiegłego roku.
Lato w hotelarstwie europejskim pokazało, że różnice w wynikach hotelarzy z poszczególnych państw znacząco pogłębiły się. Jest to w dużej mierze efekt sytuacji geopolitycznej.
Europejski rynek hotelarski minął już szczyt cyklu?
Jak pokazują wyniki rynku europejskiego, w czerwcu wskaźnik RevPAR (definiujący średni przychód z jednego pokoju) był taki sam jak rok wcześniej, w lipcu nieznacznie wzrósł o 1,5 proc. w porównaniu do lipca 2015, ale w sierpniu spadł o 3,8 proc. Niepokojący jest fakt, że wskaźnik ten udawało się utrzymywać na zbliżonym do ubiegłego roku poziomie tylko dzięki niewielkiemu wzrostowi średnich cen, bo obłożenie spadało. Co może być oznaką tego, że rynek minął już swój szczyt cyklu koniunkturalnego z najwyższymi cenami i obłożeniem. Póki co utrzymują się jeszcze ceny, a nawet udaje się sprzedawa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz