25hours Hotels poinformowała o nabyciu 30% jej kapitału przez grupę AccorHotels. W wyniku tej transakcji 25hours zyskuje warunki do światowego rozwoju. Sieć rozbudowuje też wewnętrzne struktury odpowiedzialne za rozwój i w tym celu powołuje do życia zespół specjalistów – tzw. „laboratorium kreatywne”. Grupa AccorHotels, partner strategiczny sieci 25hours, będzie wspierała rozwój marki, a w kolejnych latach uzyska prawo do zakupu nawet 100% akcji spółki.
„Od dziesięciu lat nasz rozwój na rynku niemieckojęzycznym wspierają lojalni partnerzy”, mówi Christoph Hoffmann, dyrektor generalny 25hours. „Obecnie, dzięki współpracy z partnerem o zasięgu międzynarodowym, mamy szansę podbić rynek światowy. Ta strategiczna współpraca otwiera nowy rozdział w historii naszej firmy i rozpoczyna nową przygodę, na którą z niecierpliwością czekamy”.
„Ten sojusz zrodził się z zachwytu: zachwytu nad unikatowymi, designerskimi hotelami butikowymi, które zapewniają miejskim wędrowcom doskonałe warunki do pracy, są idealnym miejscem spotkań i pozwalają poczuć atmosferę kosmopolitycznych miast”, wyjaśnia Sébastien Bazin, prezes AccorHotels. „Partnerstwo to wzbogaci ofertę AccorHotels w jednym z najbardziej dynamicznych sektorów i rozpocznie nowy etap na drodze ku pozycji lidera w hotelarstwie lifestylowym”.
Obecnie w sieci 25hours Hotels działa siedem hoteli w Hamburgu, Frankfurcie, Berlinie, Wiedniu i Zurychu. Pięć kolejnych — w Zurychu, Monachium, Kolonii, Düsseldorfie i Paryżu — zostanie otwartych w ciągu najbliższych dwóch lat. Sieć 25hours Hotels od kilku lat stara się rozszerzać swoją ofertę na inne kraje europejskie, a obecnie chce podbić także bardziej odległe destynacje. „Można wymyślać hotele, które samą tylko kuszącą koncepcją przyciągną podróżnych. Ale to nie wystarczy. Potrzebna jest też sieć lokalnych powiązań dająca dostęp do wiedzy o danym kraju i znajomości lokalnego rynku. Dzięki światowemu doświadczeniu i infrastrukturze, jakimi dysponuje grupa AccorHotels, wszystkie kontynenty stoją przed nami otworem”, dodaje Christoph Hoffmann.
Wzmocniona zostanie też struktura organizacyjna centrali 25hours w Hamburgu. Zespół będzie pracował nad otwarciem nowych hoteli z osobowością w kolejnych miastach: Melbourne, Miami czy w Mediolanie. „Chodzi nam przede wszystkim o to, by w naszym zespole –„laboratorium kreatywnym”, nazwanym Extra Hour Lab, połączyć różne obszary kompetencji”, mówi Kai Hollmann, prezes 25hours Hotels. „Będziemy tu pracować nad wszystkimi elementami tworzącymi DNA sieci 25hours: wzornictwem, marketingiem narracyjnym, a także nad koncepcjami budowanymi wokół niepowtarzalnych wrażeń i doznań zmysłowych”. Laboratorium Extra Hour Lab stanie się miejscem nowatorskich doświadczeń w branży hotelarskiej, a być może także kolebką nowych, oryginalnych koncepcji niepowiązanych bezpośrednio z działalnością firmy. Będzie się mieścić w historycznym budynku komory celnej na terenie portu w Hamburgu.
Siecią 25hours Hotels będzie kierował nadal prezes Christoph Hoffmann wraz z obecnym zespołem. Ich zadaniem jest dopasowanie kultury firmy 25hours do wizji przyszłości. „Bardzo dobrze czujemy się bedąc częścią strategii rozwoju grupy AccorHotels i cieszymy się, ze współpracy z jedną z największych firm hotelarskich na świecie.
Transakcja musi zostać zatwierdzona przez niemieckie i austriackie urzędy ds. ochrony konkurencji.
Dodaj komentarz