Autor: Małgorzata Nicewicz. Autorka jest doradcą podatkowym, supervisorem w TPA Horwath
Przedsiębiorcy działający w branży turystycznej niekiedy nabywają usługi hotelowe, które następnie są odsprzedawane innym podmiotom albo jako składnik organizowanej imprezy turystycznej, albo jako samodzielna usługa. Wątpliwości budzi, czy odsprzedaż usług hotelowych może zostać uznana za usługę turystyki i opodatkowana w ramach procedury VAT marża. Kwestia ta stała się niedawno przedmiotem rozważań Naczelnego Sądu Administracyjnego
Wsprawie analizowanej przez NSA, spółka prowadząca działalność w branży turystycznej zajmowała się organizacją imprez turystycznych, działała też jako agent innych organizatorów imprez (touroperatorów). W ramach prowadzonej działalności spółka nabywała usługi hotelowe za pośrednictwem tzw. globalnych dostawców usług turystycznych (wholesellers), a następnie odsprzedawała je albo jako element składowy organizowanej imprezy turystycznej, albo jako samodzielną usługę (bez innych świadczeń poza noclegiem i ewentualnie śniadaniem). W złożonym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, spółka poprosiła o potwierdzenie, czy prawidłowo opodatkowuje odsprzedawaną swoim klientom usługę hotelową na zasadach VAT marża (zgodnie z art. 119 Ustawy o podatku od towarów i usług.
ODMIENNY PUNKT WIDZENIA SPÓŁKI I FISKU [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz