21 września otwarty został Mercure Kraków Stare Miasto ze 198 pokojami i 300 mkw. powierzchni konferencyjnej. Swoją stylistyką nawiązuje do dynastii Jagiellonów m.in. przez portret Barbary Radziwiłłówny, w którą na multimedialnym ekranie w lobby przemienia się Agata Buzek. Koszt budowy wyniósł ok. 90 mln. To największa inwestycja Orbisu w pojedynczy hotel i flagowy Mercure w Polsce.
Hotel położony jest przy ul. Pawiej, między dworcem PKP a Rynkiem. Bryła hotelu zaprojektowana została przez krakowskie Architektoniczne Biuro Projektowe, a wnętrza, łączące inspiracje historią i dawną sztuką z najnowocześniejszymi rozwiązaniami – Kaczmarek Studio. Motywem przewodnim designu jest dynastia Jagiellonów. Elementem charakterystycznym dla wszystkich hoteli Mercure jest tzw. brand wall, czyli ulokowana w lobby „ściana marki”, która oddaje kwintesencję historii, kryjącej się za designem hotelu. W Mercure Kraków na brand wallu znajdują się Głowy Wawelskie, co jest bezpośrednim nawiązaniem do sufitów na Wawelu. 11 „głów” zeskanowano z oryginałów, do czego wykorzystano termoplastyczny poliester i technologię druku 3D. Największą atrakcją przestrzeni wspólnej jest portret Barbary Radziwiłłówny (powiększenie miniatury według Cranacha Młodszego) na ekranie multimedialnym. Co 20 minut obraz ożywa i królowa, w którą przeistacza się Agata Buzek, rozpoczyna spacer po Krakowie, który kończy w hotelu i zajmuje swoje miejsce w ramach obrazu. Goście stąpają w lobby po posadzce, której motyw jest współczesną interpretacją wzorów podłóg na Wawelu, a wchodząc na dywan przy brand wallu, mają pod stopami witraż z gotyckiej rozety. Fotele w lobby są współczesną interpretacją królewskiego tronu. Nad recepcją wiszą złote lampy LED-owe, których design nawiązuje do koron. We wzorach stroju personelu wykorzystano regionalny motyw ludowy, który jest zastrzeżony tylko dla tego obiektu. W pokojach ze ścian patrzą na gości królowa Bona i król Zygmunt Stary na wielkoformatowych wydrukach litografii. W lobby konferencyjnym znajdują się awangardowe portrety polskich królów będące interpretacją wizerunków z obrazów Jana Matejki, a w salach konferencyjnych wzór na tapetach odwzorowuje charakterystyczne dla renesansu detale architektoniczne. Hotel powstał zgodnie z zasadami „zielonego budownictwa” wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania proekologiczne i posiada certyfikat BREEAM. – Szczególnie jest to ważne w mieście, w którym nie ma już miejsca na inwestycję negatywnie wpływającą na środowisko. Jesteśmy dumni z tego, że w Krakowie, odwiedzanym rocznie przez ponad 10 mln turystów, znajduje się obiekt, który jest nie tylko piękny, ale też powstał zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Sabina Bartyzel, dyrektor generalna Mercure Kraków Stare Miasto, jednocześnie dyrektor regionu Polski Południowej dla marek Mercure i Novotel Grupy Hotelowej Orbis.
Hotel położony jest przy ul. Pawiej, między dworcem PKP a Rynkiem. Bryła hotelu zaprojektowana została przez krakowskie Architektoniczne Biuro Projektowe, a wnętrza, łączące inspiracje historią i dawną sztuką z najnowocześniejszymi rozwiązaniami – Kaczmarek Studio. Motywem przewodnim designu jest dynastia Jagiellonów. Elementem charakterystycznym dla wszystkich hoteli Mercure jest tzw. brand wall, czyli ulokowana w lobby „ściana marki”, która oddaje kwintesencję historii, kryjącej się za designem hotelu. W Mercure Kraków na brand wallu znajdują się Głowy Wawelskie, co jest bezpośrednim nawiązaniem do sufitów na Wawelu. 11 „głów” zeskanowano z oryginałów, do czego wykorzystano termoplastyczny poliester i technologię druku 3D. Największą atrakcją przestrzeni wspólnej jest portret Barbary Radziwiłłówny (powiększenie miniatury według Cranacha Młodszego) na ekranie multimedialnym. Co 20 minut obraz ożywa i królowa, w którą przeistacza się Agata Buzek, rozpoczyna spacer po Krakowie, który kończy w hotelu i zajmuje swoje miejsce w ramach obrazu. Goście stąpają w lobby po posadzce, której motyw jest współczesną interpretacją wzorów podłóg na Wawelu, a wchodząc na dywan przy brand wallu, mają pod stopami witraż z gotyckiej rozety. Fotele w lobby są współczesną interpretacją królewskiego tronu. Nad recepcją wiszą złote lampy LED-owe, których design nawiązuje do koron. We wzorach stroju personelu wykorzystano regionalny motyw ludowy, który jest zastrzeżony tylko dla tego obiektu. W pokojach ze ścian patrzą na gości królowa Bona i król Zygmunt Stary na wielkoformatowych wydrukach litografii. W lobby konferencyjnym znajdują się awangardowe portrety polskich królów będące interpretacją wizerunków z obrazów Jana Matejki, a w salach konferencyjnych wzór na tapetach odwzorowuje charakterystyczne dla renesansu detale architektoniczne. Hotel powstał zgodnie z zasadami „zielonego budownictwa” wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania proekologiczne i posiada certyfikat BREEAM. – Szczególnie jest to ważne w mieście, w którym nie ma już miejsca na inwestycję negatywnie wpływającą na środowisko. Jesteśmy dumni z tego, że w Krakowie, odwiedzanym rocznie przez ponad 10 mln turystów, znajduje się obiekt, który jest nie tylko piękny, ale też powstał zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Sabina Bartyzel, dyrektor generalna Mercure Kraków Stare Miasto, jednocześnie dyrektor regionu Polski Południowej dla marek Mercure i Novotel Grupy Hotelowej Orbis.
Dodaj komentarz