Autor: Piotr Stawiński
Wrzesień to najlepszy miesiąc dla hoteli w dużych miastach. Odbijają sobie wtedy niskie stawki z wakacji, gdy nie przyjeżdża biznes, a nie zastępuje go turystyka (oprócz Krakowa i Trójmiasta). Więc walczy się o obłożenie wszelkimi – czyli cenowymi – metodami. Chociaż w tym sezonie, gdy bite są wszystkie rekordy, nawet wakacje były dobre dla dużych miast. Sprawdziliśmy, po ile w takim razie sprzedają się pokoje w okresie wrześniowych żniw dla wielkomiejskich hoteli?
Jak wynika ze wszystkich danych rynkowych, oficjalnych statystyk i doświadczeń miejskich hotelarzy wrzesień jest dla nich najlepszym miesiącem w roku, a w ciągu tygodnia – bez względu na miesiąc, byleby był biznesowy – największym obłożeniem cieszy się doba z wtorku na środę. Przeanalizowaliśmy więc za pośrednictwem serwisów rezerwacyjnych, ile kosztują pokoje w tym czasie w największych miastach. Generalnie, można przyjąć, że średnie ceny wtedy osiągane stanowią najwyższy pułap, do jakiego można dojść w ciągu roku, nie licząc oczywiście jednorazowych wydarzeń specjalnych, które odbywają się różnych miesiącach, jak np. daleko nie szukając szczyt NATO w Warszawie czy Światowe Dni Młodzieży w Krakowie, albo światowy zjazd dentystów czy kardiologów, o czym media się nie rozpisują, a dla hotelarzy stanowią nawet większy zysk. Nasz monitoring prowadziliśmy w pierwszej połowie września pod kątem cen z wtorku na środę w dwóch ostatnich tygodniach miesiąca (ale spoglądaliśmy też na sąsiednie dni). Oczywiście ceny te zmieniały się z dnia na dzień, jednak trendy cenowe były widoczne.
WARSZAWA
O ile w wakacje w warszawskich hotelach 5-gwiazdkowych można zarezerwować pokój już w granicach 300–400 zł, a w weekendy nawet taniej, to we wrześniu trudno znaleźć coś poniżej 700 zł. Większość hoteli kosztuje w granicach 800–1000 zł i więcej, a bliżej terminu przyjazdu ich ceny zaczynają przekraczać 1000 zł. Najdroższy w mieście jest Bristol, który nie schodzi poniżej tysiąca, a potrafi sprzedawać się po ponad 1,5 tys. zł. Potem w podobnym segmencie cenowym walczą du [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz