Sieć Hilton Worldwide oficjalnie potwierdziła informacje o podpisaniu umów na uruchomienie w 2017 roku nowych hoteli pod marką Hampton by Hilton w Gdańsku Oliwie ze 100 pokojami i w Lublinie ze 121 pokojami, które mają być otwarte w drugiej połowie 2017 roku.
Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa powstający u zbiegu głównej arterii miasta – al. Grunwaldzkiej i ul. Poczty Gdańskiej będzie częścią kompleksu łączącego przestrzenie handlowe, biurowe i usługowe. Inwestorem jest trójmiejski deweloper Moderna Investment, który w 2015 roku kupił od miasta działkę z budynkiem, w którym dawniej mieściła się przychodnia zdrowia, a przed wojną luksusowy hotel Deutscher Hof. Budynek pod opieką wojewódzkiego konserwatora zabytków, ale niewpisany do rejestru, będzie stanowił część kompleksu (zachowane zostaną jego elewacje). Hotel będzie się mieścił w nowo wybudowanej części, w której powstanie też m.in. sklep Lidl. Będzie to już trzeci Hampton by Hilton w Gdańsku (w 2014 roku otwarty został Hampton by Hilton Gdańsk Airport, obecnie trwają prace w hotelu na Starym Mieście, w Gdańsku działa też Hilton). – Gdański rynek hotelarski radzi sobie bardzo dobrze, ma obecnie najwyższy RevPAR wśród dużych miast. Potwierdzają to też wyniki naszych działających już hoteli, co przekonało nas do tego, że możemy otwierać tam nowe obiekty – mówi Magda Sekutowska, dyrektor ds. rozwoju sieci Hilton Worldwide w Europie Wschodniej. – Oliwa stanowi oddzielny podrynek gdański z własnym popytem i uznaliśmy, że jest tam potrzeba dobrego markowego hotelu w segmencie 3-gwiazdkowym. Nowy Hampton by Hilton skierowany będzie głównie do gości, którzy poszukują noclegu konkretnie w Oliwie, a jest tam duże centrum biurowe, jest blisko do Sopotu i do hali Ergo Arena. Więc widzimy, że hotel może działać w oparciu o ten oddzielny rynek. Hampton by Hilton Lublin powstaje przy ul. Północne,j blisko centrum na działce, na której planowana jest też budowa dwóch apartamentowców i małej galerii handlowej. Inwestorem jest spółka Global Property należąca do lubelskiego dewelopera Grupy LUK, a zarządzać hotelem będzie niezależna firma konsultingowa Pro Value, której współzałożycielem jest Dorota Malinowska, wcześniej pracująca jako konsultant ds. nieruchomości hotelowych w firmie Cushman & Wakefield. – Lublin również notuje ostatnio bardzo dobre obłożenie, a od lat nie otwarto tam markowego hotelu, który ma odpowiednią liczbę pokoi, aby przyjąć większe grupy, np. na kilka autokarów. Więc Lublin aż prosił się o taki hotel jak Hampton – mówi Magda Sekutowska. – A to o tyle trudny rynek do wejścia, że jest tam mało działek w centrum, na których można by wybudować nowy ponad 100-pokojowy hotel. Nasz jest blisko centrum, kilkanaście minut spacerem od Starego Miasta, a do tego ma bardzo dobry dojazd i bardzo dobrą widoczność, a więc z operacyjnego punktu widzenia ma wszystko, co dla hotelu najważniejsze. Obecnie w Polsce działa pięć hoteli pod marką Hampton by Hilton – dwa w Warszawie, w Krakowie, Gdańsku i w Świnoujściu. – W przygotowaniu jest osiem kolejnych, a także dwa Hiltony Garden Inn. Są one najbardziej dopasowane do obecnego rozwoju polskiego rynku hotelarskiego. Hampton sprawdza się bardzo dobrze, podobnie jak Hilton Garden Inn, ponieważ można go zbudować za cenę, która jest przystępna dla średniej wielkości dewelopera i proponować usługi hotelarskie, które odpowiadają zapotrzebowaniu lokalnych rynków, czyli oferować wysoką jakość po przystępnej cenie – mówi Magda Sekutowska. – Ostatnich parę lat bardzo wzmocniło turystykę w Polsce, widzimy, że coraz więcej Polaków jeździ do hoteli, wyjeżdżają nawet na weekendy, więc jest coraz więcej krajowego ruchu i widać to po obłożeniach w miastach, które w weekendy coraz bardziej się wyrównuje z obłożeniem w ciągu całego tygodnia, co do tej pory było problemem.
Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa powstający u zbiegu głównej arterii miasta – al. Grunwaldzkiej i ul. Poczty Gdańskiej będzie częścią kompleksu łączącego przestrzenie handlowe, biurowe i usługowe. Inwestorem jest trójmiejski deweloper Moderna Investment, który w 2015 roku kupił od miasta działkę z budynkiem, w którym dawniej mieściła się przychodnia zdrowia, a przed wojną luksusowy hotel Deutscher Hof. Budynek pod opieką wojewódzkiego konserwatora zabytków, ale niewpisany do rejestru, będzie stanowił część kompleksu (zachowane zostaną jego elewacje). Hotel będzie się mieścił w nowo wybudowanej części, w której powstanie też m.in. sklep Lidl. Będzie to już trzeci Hampton by Hilton w Gdańsku (w 2014 roku otwarty został Hampton by Hilton Gdańsk Airport, obecnie trwają prace w hotelu na Starym Mieście, w Gdańsku działa też Hilton). – Gdański rynek hotelarski radzi sobie bardzo dobrze, ma obecnie najwyższy RevPAR wśród dużych miast. Potwierdzają to też wyniki naszych działających już hoteli, co przekonało nas do tego, że możemy otwierać tam nowe obiekty – mówi Magda Sekutowska, dyrektor ds. rozwoju sieci Hilton Worldwide w Europie Wschodniej. – Oliwa stanowi oddzielny podrynek gdański z własnym popytem i uznaliśmy, że jest tam potrzeba dobrego markowego hotelu w segmencie 3-gwiazdkowym. Nowy Hampton by Hilton skierowany będzie głównie do gości, którzy poszukują noclegu konkretnie w Oliwie, a jest tam duże centrum biurowe, jest blisko do Sopotu i do hali Ergo Arena. Więc widzimy, że hotel może działać w oparciu o ten oddzielny rynek. Hampton by Hilton Lublin powstaje przy ul. Północne,j blisko centrum na działce, na której planowana jest też budowa dwóch apartamentowców i małej galerii handlowej. Inwestorem jest spółka Global Property należąca do lubelskiego dewelopera Grupy LUK, a zarządzać hotelem będzie niezależna firma konsultingowa Pro Value, której współzałożycielem jest Dorota Malinowska, wcześniej pracująca jako konsultant ds. nieruchomości hotelowych w firmie Cushman & Wakefield. – Lublin również notuje ostatnio bardzo dobre obłożenie, a od lat nie otwarto tam markowego hotelu, który ma odpowiednią liczbę pokoi, aby przyjąć większe grupy, np. na kilka autokarów. Więc Lublin aż prosił się o taki hotel jak Hampton – mówi Magda Sekutowska. – A to o tyle trudny rynek do wejścia, że jest tam mało działek w centrum, na których można by wybudować nowy ponad 100-pokojowy hotel. Nasz jest blisko centrum, kilkanaście minut spacerem od Starego Miasta, a do tego ma bardzo dobry dojazd i bardzo dobrą widoczność, a więc z operacyjnego punktu widzenia ma wszystko, co dla hotelu najważniejsze. Obecnie w Polsce działa pięć hoteli pod marką Hampton by Hilton – dwa w Warszawie, w Krakowie, Gdańsku i w Świnoujściu. – W przygotowaniu jest osiem kolejnych, a także dwa Hiltony Garden Inn. Są one najbardziej dopasowane do obecnego rozwoju polskiego rynku hotelarskiego. Hampton sprawdza się bardzo dobrze, podobnie jak Hilton Garden Inn, ponieważ można go zbudować za cenę, która jest przystępna dla średniej wielkości dewelopera i proponować usługi hotelarskie, które odpowiadają zapotrzebowaniu lokalnych rynków, czyli oferować wysoką jakość po przystępnej cenie – mówi Magda Sekutowska. – Ostatnich parę lat bardzo wzmocniło turystykę w Polsce, widzimy, że coraz więcej Polaków jeździ do hoteli, wyjeżdżają nawet na weekendy, więc jest coraz więcej krajowego ruchu i widać to po obłożeniach w miastach, które w weekendy coraz bardziej się wyrównuje z obłożeniem w ciągu całego tygodnia, co do tej pory było problemem.
Dodaj komentarz