Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka jest doktorem
nauk ekonomicznych,
dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy oraz członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Jak analizować wyniki operacyjne hotelu?
W poprzednim odcinku skupiłam się na kosztach w hotelu, ich klasyfikacji i analizie zmian w zestawieniu ze zmianami przychodów oraz na sposobach analizowania. Uzupełnieniem analizy kosztów jest określenie efektywności operacyjnej hotelu i poszczególnych działalności.
Efektywność operacyjna, jaką osiągamy – nis-ka, przeciętna lub wysoka – jest zawsze konsekwencją naszych działań, które kształtują poziom przychodów, oraz skuteczności w kontroli kosztów. Podstawowym wskaźnikiem, który stosujemy do oceny efektywności operacyjnej, jest % brutto.
Dla przypomnienia:
% brutto (z ang. % gross) w przypadku kategorii zbiorczych (np. koszty ogółem, wynik operacyjny ogółem) i niezwiązanych z podstawowymi działalnościami operacyjnymi w hotelu (np. koszty niepodzielone) jest to relac [...]
Autorka jest doktorem
nauk ekonomicznych,
dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy oraz członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Jak analizować wyniki operacyjne hotelu?
W poprzednim odcinku skupiłam się na kosztach w hotelu, ich klasyfikacji i analizie zmian w zestawieniu ze zmianami przychodów oraz na sposobach analizowania. Uzupełnieniem analizy kosztów jest określenie efektywności operacyjnej hotelu i poszczególnych działalności.
Efektywność operacyjna, jaką osiągamy – nis-ka, przeciętna lub wysoka – jest zawsze konsekwencją naszych działań, które kształtują poziom przychodów, oraz skuteczności w kontroli kosztów. Podstawowym wskaźnikiem, który stosujemy do oceny efektywności operacyjnej, jest % brutto.
Dla przypomnienia:
% brutto (z ang. % gross) w przypadku kategorii zbiorczych (np. koszty ogółem, wynik operacyjny ogółem) i niezwiązanych z podstawowymi działalnościami operacyjnymi w hotelu (np. koszty niepodzielone) jest to relac [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz